Verhitte gasklepbediening??
- John Verschuren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2008 22:13 #50305
door John Verschuren
Verhitte gasklepbediening?? is gemaakt door John Verschuren
<p>Goeiedag</p><p>Ik heb het na 24 jaar gewaagd een Amazon Combi uit 1965 te kopen die nog niet liep.Gewoon omdat ik dat leuk vind. </p><p>Ik heb nu de onsteking aan het vonken gekregen maar ik weet niet of deze echt op tijd staat(suggesties?).De carburateur schoongemaakt(ik kan niet duidelijk zien of hij nu wel benzine geeft(suggesties?). De benzinepomp werkt wel.De motor nog niet</p><p>Het ding heeft lange tijd op gas gelopen, getuige de inslijtplekken van de vlotter(die niet lek is)in de vlotterkamer.</p><p>Als ik hem probeer te starten wordt het gasbedieningsmechanisme heet??. Hebben deze prachtkarren een massakabel naar het motorblok,of niet? Zo niet. Waar haalt hij dan de massa voor het blok vandaan?</p><p>Ook doet het oliedruklampje het niet.Zou dat er mee te maken hebben Ik heb een rode draad gevonden in de buurt van, die zal op de oliedrukzender moeten, maar waar zit die dan?</p><p>Vriendelijke groet,</p><p>John </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-06-2008 08:14 #89400
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Verhitte gasklepbediening??
<p>beste John, Die warmwordende gasbediening kan alleen maar betekenen dat de massakabel ontbreekt of verroest is. Hij zit tussen een bout rechtsonder versnellingbak/motor en de in de lengterichting lopende chassisbalk.De oliezender zit onder spruitstuk in het midden-onder van de motor. Er hoort een lipje op waar een schuifstekkertje op past Succes.</p>
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-06-2008 10:03 #89399
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Verhitte gasklepbediening??
De ontsteking wordt gesteld bij draaiende motor. Om hem in ieder geval zo goed te krijgen dat de motor aanspringt, zet je de eerste cilinder in het bovenste dode punt van de compressieslag. De rotor van de ontsteking wijst dan naar de bougiekabel van cilinder 1. Er zit meestal ook een keepje in het ontstekingshuis, daar staat de rotor dan boven.
Voor de benzine: haal de slang los bij de carburateur en hang hem in een potje. Start de motor en kijk of er benzine uit het slangetje komt. Een klein scheutje benzine in de carburateur gieten wil ook nog wel eens helpen. Slaat de motor aan of hoor je iig een paar ploffen, dan weet je dat de ontsteking etc. wel deugt.
Voor de benzine: haal de slang los bij de carburateur en hang hem in een potje. Start de motor en kijk of er benzine uit het slangetje komt. Een klein scheutje benzine in de carburateur gieten wil ook nog wel eens helpen. Slaat de motor aan of hoor je iig een paar ploffen, dan weet je dat de ontsteking etc. wel deugt.
- John Verschuren
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2008 22:25 #89398
door John Verschuren
Beantwoord door John Verschuren in topic Verhitte gasklepbediening??
<div><font face="Arial" size="2">Beste allemaal</font></div><div><font face="Arial" size="2"></font></div><div><font face="Arial" size="2">Nou, hij doet het hoor. Met de nieuwe massakabel startte hij ook meteen een stuk sneller. Aanslaan deed ie alleen nog niet,dat had een andere oorzaak.</font></div><div><font face="Arial" size="2">Ik dacht dat er benzine in de carburateur kwam,dat was dus niet zo. Omdat het ding op gas liep, zat er een afsluiter tussen de benzinepomp en de carburateur. Slangen van de pomp op de carburateur aangesloten en.... Starten en lopen. Nog netjes ook.</font></div><div><font face="Arial" size="2">Alleen...nou lekt de waterpomp, weer.Daar ben ik ooit mee begonnen. Het is het pijpje dat naar de achterkant van de cylinderkop loopt. Heb ik al een keer opnieuw gedaan, lekt dus nog steeds.</font></div><div><font size="2">In ieder geval bedankt voor de reacties, ook Huib</font><font size="2"> </font></div><div><font size="2"></font></div><div><font size="2">Later</font></div>