amp. lampje + accu + spanningsregelaar

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2008 01:12 #50203 door
<p>hallo
betreft 544 / gelijkstroom. de laatste 2 weken bleef mn amp. lampje constant branden. morgen heb ik de auto uitgeleend voor een trouwpartij. echter ........... vanavond ga ik met de auto op bezoek (hij start normaal) 3 uur later wil ik naar huis gaan en de startmotor draait 2x rond en einde oefening. de accu voelde warm. thuis de accu aan de oplader maar hij laadt niet meer bij. denk dat ie opgeblazen is. de accu is nog geen jaar oud. ik heb geen verstand van spanning meten met een meter. omdat het amp.lampje constant brandde en nu de accu opgeblazen is heb ik zelf het vermoeden dat het de spanningsregelaar is.
denk ik logisch???
het vervelende is dat ik de katterug morgen (zaterdag) uitgeleend heb voor een trouwpartij. ik heb morgenvroeg dus nog even de tijd om de spanningsregelaar te laten doormeten maar ben bang dat die bedrijven op zaterdag gesloten zijn.</p><p>vriendelijke groet, roel</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-08-2008 01:31 #89829 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
<p>Denk eigenlijk dat je koolborstels gewoonversleten zijn en dat je accu na 2 weken gebruik eindelijk geheel ontladen is.</p><p>Weet niet wat voor oplader je gebruikt (nieuw /oud?),maar op zich zou je morgen met een volle accu de heledag moeten kunnen rijden.</p><p>Probeer de accu eens op te laden met de accu poolen los gemaakt van de accu.(een pool los halen is voldoende)</p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2008 01:39 #89828 door
Beantwoord door in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
hallo jo jo
de accu heb ik reeds helemaal los. hij laadt niet meer bij. de naald van de acculader staat na 4 uur laden nog steeds op stand 6.
vr.gr.
roel

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-08-2008 08:08 #89827 door Ronald Menges