amp. lampje + accu + spanningsregelaar

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2008 01:12 #50203 door
<p>hallo
betreft 544 / gelijkstroom. de laatste 2 weken bleef mn amp. lampje constant branden. morgen heb ik de auto uitgeleend voor een trouwpartij. echter ........... vanavond ga ik met de auto op bezoek (hij start normaal) 3 uur later wil ik naar huis gaan en de startmotor draait 2x rond en einde oefening. de accu voelde warm. thuis de accu aan de oplader maar hij laadt niet meer bij. denk dat ie opgeblazen is. de accu is nog geen jaar oud. ik heb geen verstand van spanning meten met een meter. omdat het amp.lampje constant brandde en nu de accu opgeblazen is heb ik zelf het vermoeden dat het de spanningsregelaar is.
denk ik logisch???
het vervelende is dat ik de katterug morgen (zaterdag) uitgeleend heb voor een trouwpartij. ik heb morgenvroeg dus nog even de tijd om de spanningsregelaar te laten doormeten maar ben bang dat die bedrijven op zaterdag gesloten zijn.</p><p>vriendelijke groet, roel</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-08-2008 01:31 #89829 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
<p>Denk eigenlijk dat je koolborstels gewoonversleten zijn en dat je accu na 2 weken gebruik eindelijk geheel ontladen is.</p><p>Weet niet wat voor oplader je gebruikt (nieuw /oud?),maar op zich zou je morgen met een volle accu de heledag moeten kunnen rijden.</p><p>Probeer de accu eens op te laden met de accu poolen los gemaakt van de accu.(een pool los halen is voldoende)</p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2008 01:39 #89828 door
Beantwoord door in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
hallo jo jo
de accu heb ik reeds helemaal los. hij laadt niet meer bij. de naald van de acculader staat na 4 uur laden nog steeds op stand 6.
vr.gr.
roel

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-08-2008 08:08 #89827 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
<p>Beste Roel,</p><p>Het kan zijn dat de spanningregelaar niet goed werkt, waardoor er te veel volt naar de accu gaat. Met een eenvoudige meter kan je dat opmeten. Er moet ongeveer 14 volt als je gas geeft op staan. Een andere mogelijkheid is dat je een maandag accu hebt gekregen. Heb ik ook eens gehad. Je zoekt je een ongeluk en het blijkt gewoon in de accu te zitten. Sterkte met deze haast klus ( met een volle accu kan je zonder stroomverbruikers nog ongeveer 40 km rijden!</p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
23-08-2008 08:32 #89826 door
hallo ronald,
meten is niet mijn sterkste kant. als de spanningsregelaar de boosdoener is en ik zet er toch voor vandaag een nieuwe accu in, loop ik dan het risico dat deze ook "opgeblazen" wordt???

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
23-08-2008 10:17 #89825 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
<p>Dag Roel,</p><p>Ik denk dat ie het wel een tijd vol houdt. Een optie is ook om na een tijdje het stekkertje een tijdje los te nemen. Een flinke tik op de spanningregelaar wil ook wel eens helpen, want het is een soort relais en dan blijven de contactjes soms aan elkaar "plakken" DENK eraan: op een accu zit twee jaar garantie, dus met de bon terug en een nieuwe ontvangen!</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-08-2008 20:36 #89824 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
En heeft de bruid nog moeten duwen? Je kon deze ellende toch al 2 weken geleden zien aankomen...........!

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2008 01:23 #89823 door
vannacht geen oog dicht gedaan. wat is er erger dan je auto uitlenen voor een trouwpartij en dan deze ellende.
vanmorgen meteen een nieuwe accu gaan kopen en de katterug laten doormeten bij een kennis. het ligt aan de dynamo. de reden dat de accu het heeft begeven is me niet duidelijk, t was was misschien inderdaad een maandagaccu. tis wel leuk om te lezen dat er 2 jaar garantie op een accu zit. minder leuk is het dat ik de aankoopnota nergens kan vinden.
niek: ja ik weet het. ik ben erg laks in die dingen en hierdoor heb ik door mn eigen schuld een hoop stress op mn lijf gehaald. 2 jaar terug ging de naald van de temperatuur in het rood en wat denk ik dan? de naald zal wel op hol geslagen zijn. bleek dat ie lekte bij de waterpomp. vrouwlief rijdt dagelijks in een bmw en ook zij zei dat de temperatuur vaker te hoog opliep. mijn vraag was: gaat de naald ook weer terug? ja, na verloop van tijd wel. totdat ik n keer haar auto gebruikte: ik stond in de file en weer die naald in het rood en even later een knal en een grote wolk. radiateur open gescheurd. dus niek, ik beloof je dat ik vanaf nu iets onderneem als er lampjes gaan branden of als de naalden van slag zijn. maandag ga ik meteen aan de slag met de dynamo.
gelukkig heb IK niet hoeven te duwen maar ik wil jullie wel allemaal danken voor de snelle reacties. SUPER!
roel

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
24-08-2008 01:29 #89822 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic amp. lampje + accu + spanningsregelaar
<p>Fijn dat het toch nog redelijk goed is afgelopen , O ja Ronald 40 km met een volle accu is wel erg weinig bobine verbruikt ongeveer 5 amp per uur ,mag jij uit rekenen hoelang je met een 50AH/uur accu kan rijden ;-)</p><p>Roel ,flikkerde het amp lampje voordat het constant ging branden? (blijf aan de koolborstels denken)</p><p> </p><p> </p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2008 01:43 #89821 door
nee, het ging van de ene op de andere dag fel branden en bleef 2 weken fel branden.
wat ik wel nog ff zomaar wil vertellen:
ben van de zomer met de kat naar frankrijk geweest. 2300 km in totaal waarvan 2000 autobaan. mn snelheid was meestal 120 km per uur op de tomtom dus echte kilometers. de enige reserveonderdelen die ik bij me had waren: n ouwe v-snaar, de oude bougies, condensator, contactpuntjes en een weinig aan gereedschap. ik las hier vaker dat sommige mensen een halve reserve auto in onderdelen meenemen op vakantie. ik ken mn katterug en vertrouw hem/haar voor 200%.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD