Beste KV,
Ik heb een 144 uit 1973.
Laastst stopte op de snelweg tijdens een flinke hoosbui mijn linker ruitenwisser ermee. Niet erg handig natuurlijk, dus bij het eerste tankstation gestopt en geinspecteerd. Wat bleek, het staalkabeltje aan de link arm zit dat rond het kwadrant gaat, was eraf gelopen. Het gaat om het rechterkwadrant (die dus onder de rechter ruitenwisser zit), en de link arm die naar de linker kwadrant+wisser gaat. Zie ook de afbeelding:
Natuurlijk erg onhandig om dit helemaal onder het dashboard te doen, zeker stilstaand langs de snelweg. Uiteindlelijk had ik het kabeltje weer bevestigd en ben ik verder gereden. Echter, nu kwam het kabeltje aan de linkerkant elke keer los.
Na 3 reparaties van het linker kabeltje binnen 30 minuten toch maar weer eens rechts kijken. Wat bleek, ik had het kabeltje verkeerd om gemonteerd, en daarmee had hij zichzelf kapot getrokken.
Ondertussen via jullie onderdelenboek het juiste onderdeel kunnen vinden en bestellen. Echter, ik heb geen idee hoe ik dit fatsoenlijk moet gaan repareren. Heeft iemand tips om:
-Er fatsoenlijk bij te kunnen, zonder een heel weekend te spenderen aan het de/remonteren van het dashboard? Vanaf de onderkant is het met veel moeite wel te doen. Wellicht de stoelen eruit halen, zodat ik beter kan liggen?
- Hoe strak moet ik die kabeltjes spannen? Ik heb het idee dat die mechaniek eraf loopt als je ze te strak/niet strak genoeg zet, maar ik weet niet zo goed wat de goede hoeveelheid kracht is.
- Overige zaken waar je tegenaan bent gelopen?
Groet,
Tristan