inbouw cruise control Volvo met mechanisch gaspedaal

• Anno Huidekoper (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-07-2025 22:48 #1477918 door Anno Huidekoper (GAST)
inbouw cruise control Volvo met mechanisch gaspedaal is gemaakt door Anno Huidekoper (GAST)
Het is gebruikelijk om hier een vraag te formuleren. En meestal kom je weer wat verder met de antwoorden die er op volgen. In dit geval geef ik een tip of hoe je dat ook wilt noemen.

In het verleden heb ik wel eens een John Gold cruise control in laten bouwen, in een Volvo 850. Onze beste John is er mee opgehouden om cruise controls te leveren. Andere merken beperken zich tot auto's met elektrisch gaspedaal. Een beetje klassieker heeft nog een mechanisch gaspedaal, zo ook mijn Volvo 940 lijkwagen. 

Op Marktplaats een compleet gebruikt CC setje scoren valt niet mee. Sinds kort levert de firma Hissink in Ruurlo complete CC sets, desgewenst bouwen ze de CC ook in. Het gaat om het merk Zemco, type AP500.

Inmiddels heb ik er een 400 km mee gereden. Bevalt zeer goed.

Toch een kritische noot. Een beetje lijkwagen rijdt tijdens de rondjes om de kerk langzamer dan 35 km/uur. En juist beneden die 35 km werkt de CC niet meer. Verder niets dan lof.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-07-2025 09:56 #1477923 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic inbouw cruise control Volvo met mechanisch gaspedaal
Altijd goed om te zien dat er alternatieven bestaan.
Maar een CC voor een 740/940 is binnen een paar seconden online te vinden. 
Niet goedkoop...maar wel aanzienlijk goedkoper dan de Zemco. 

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD