Contactslot PV 444 1951

• Roy Oosterom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2025 16:46 #1477876 door Roy Oosterom
Contactslot PV 444 1951 is gemaakt door Roy Oosterom
Ik heb de laatste tijd storingen met starten van mijn PV 444 uit 1951. Bij het omdraaien van de contactsleutel werken alle stroomverbruikers prima. Maar als je dan verder door draait zou de startmotor moet aanslaan. En dat gebeurde tot voor kort af en  toe niet.  Bij de startmotor hoor je helemaal niets. Ik heb de elektrische verbindingen  op het relais op de startmotor volledig schoongemaakt , maar dit heeft geen effect 

Nu sinds een week kan ik de auto alleen maar starten via de relais die op de starmotor zit. Hij slaat dan na 1 of twee keer aan. Ik vermoed dat het probleem in het contactslot zit. Heeft iemand een idee of dit te repareren is , of moet een deels of volledige nieuw set in gezet worden. Zijn die nog beschikbaar? 

Groet Roy 
06-50535789

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Cor Kraaijeveld
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Meer
13-07-2025 20:12 #1477880 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Contactslot PV 444 1951
Dag Roy, veel oude contactsloten krijgen problemen met de startstand; of ze gaan zo zwaar dat de sleutel breekt of ze maken slecht contact met starten. Veel clubleden, waaronder is zelf, maken een aparte startknop ergens (0nder ) het dashboard. 

Je kan ook een nieuw contactslot bij de club kopen.

gr. Cor.

• Roy Oosterom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2025 12:50 #1477886 door Roy Oosterom
Beantwoord door Roy Oosterom in topic Contactslot PV 444 1951
Dank je Cor,

Bedoel je dan alleen de cilinder met de sleutel, dus zonder de schakelaar. Of alleen de schakelaar. Of is het een complete set.? 

Groeten Roy 

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD