Achterruit verwarming in een 1966 P1800

• Rolf Ludeke
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-06-2025 00:17 #1477717 door Rolf Ludeke
Achterruit verwarming in een 1966 P1800 is gemaakt door Rolf Ludeke
Hallo allemaal, ik heb een achterruit geplaatst met achterruitverwarming in mijn P1800. Ik ben er na wat speurwerk achter hoe het geheel aan te sluiten. Alleen de stroomvoorziening heb ik nog wat twijfels over. Ik plaats een extra zekering houder naast de dubbele die er al zit en ben dan van plan om de stroom van zekering 1 af te tappen en een eigen zekering van 16 amp te geven. Zou dit werken of is de bedrading van de dynamo/accu naar zekering 1 daar niet op berekend? Het is wel een dikke bruine draad 2.5 mm2 denk ik? Of is het nodig om een eigen draad van de dynamo naar de zekering voor de achterruit verwarming aan te leggen?
Ik ben ook op zoek naar een schakelaar voor de achterruit verwarming. Het nummer is 681340 en hij ziet er zo uit,

Zou geweldig zijn, groeten Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-06-2025 13:58 #1477718 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Achterruit verwarming in een 1966 P1800
Dag Rolf, ik zou dat via een relais sturen. En inderdaad een eigen zekering.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Rolf Ludeke
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-06-2025 16:23 - 28-06-2025 16:26 #1477721 door Rolf Ludeke
Beantwoord door Rolf Ludeke in topic Achterruit verwarming in een 1966 P1800
Hoi Rob, via een relais ga ik doen. Denk je dat de bruine draad die van de startmotor naar de zekeringkast loopt dik genoeg is om daar bij de zekeringkast de stroom voor de achterruitverwarming op aan te sluiten en daarna zijn eigen zekering te geven. Ik heb geen idee hoe dik die draad is? 4 mm2 of meer?

Groeten Rolf

PS de sensoren voor de thermometer zitten in het blok, heb er ook nog een hitteschildje bij geplaatst. Baat het niet dan schaadt het zeker niet 

Laatst bewerkt 28-06-2025 16:26 door Rolf Ludeke.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD