Reflector achterlicht 1800E 1970
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
23-05-2025 16:56 #1477279
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Reflector achterlicht 1800E 1970 is gemaakt door Arnold de Groot
Tijdens de controle/ vrijwillige APK blijkt mijn van linker achterlicht de reflector niet goed te weerkaatsen. Rechts is goed. Nu zit er in de kunststof unit , achter de plastic reflector een plaatje met dat het licht weerkaatst. Maar dat lijkt dus niet goed te werken. Het materiaal is schoon en glimmend als zilverfolie. Zijn er verschillende type licht units met iets verschillende reflectoren?
Ik kan een nieuwe kunststof achterlicht unit bestellen maar krijg ik dan niet weer een verschil tussen links en rechts?
Ik kan een nieuwe kunststof achterlicht unit bestellen maar krijg ik dan niet weer een verschil tussen links en rechts?
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-05-2025 22:32 #1477295
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Reflector achterlicht 1800E 1970
Hallo Arnold,
het plaatje in het midden van da achterkant van het glas / tegen de achterkant van de reflector is origineel en mist dus bij het ene glas. Dat plaatje is er vooral om te voorkomen, dat er licht van lampje van het achterlicht of van het knipperlicht door de reflector heen naar buiten komt (en dat de reflector van achteren vies wordt). Tevens reflecteert het natuurlijk wat, maar het echte reflecteren moet naar mijn weten van de prisma's van de reflector zelf komen. Natuurlijk is er bij het kopen van 1 nieuw achterlichtglas grote kans erop dat je kleurverschil hebt (verbleken oude glas en verschillende productiekleuren).
groeten,
Rudi
het plaatje in het midden van da achterkant van het glas / tegen de achterkant van de reflector is origineel en mist dus bij het ene glas. Dat plaatje is er vooral om te voorkomen, dat er licht van lampje van het achterlicht of van het knipperlicht door de reflector heen naar buiten komt (en dat de reflector van achteren vies wordt). Tevens reflecteert het natuurlijk wat, maar het echte reflecteren moet naar mijn weten van de prisma's van de reflector zelf komen. Natuurlijk is er bij het kopen van 1 nieuw achterlichtglas grote kans erop dat je kleurverschil hebt (verbleken oude glas en verschillende productiekleuren).
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
25-05-2025 16:46 #1477302
door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Reflector achterlicht 1800E 1970
Bedte Rudi, bedankt voor je reactie. Ik ga beide lampen maar eens openen en kijken hoe rechts eruit ziet. Die werkt wel goed. Wel opmerkelijk dat deze kunststof achterlicht lichtunits er als sinds 2011 op zitten (toen ik de auto kocht) en er nog nooit een probleem is geweest bij de APK keuring. Op een opmerking 2 jaar terug dan. Maar de keurmeester heeft zijn werk gied gedaan. En gelukkig was dat het enige puntje.
mvg Arnold
mvg Arnold