Startproblemen

Lees meer
29-09-2008 21:14 #50150 door Brett 57gasoline (GAST)
Startproblemen is gemaakt door Brett 57gasoline (GAST)
<p>Goeieavond,</p><p>Ik ben Brett uit Ieper, Belgie en heb een Amazone uit '66.
Heb die wagen een 5tal mnd geleden aangekocht en jammer om te zeggen maar nog geen 10km mee knn rijden:(</p><p>Probleem situeert zich bij het starten, nl wanneer we de sleutel draaien om te starten maakt het slot een krakkend geluid, om vervolgens te starten en direkt terug stil te vallen.
Het kraken is niet mechanisch maar is denk ik ergens te zoeken in een relais ofzo, kan dit??</p><p>Tank is uitgekuist, nieuwe rotor, delcokap, condensator, onderbrekercontacten, bougiekabels, bougies, voorontsteking gezet op 10&deg;, kweet het nie meer.......</p><p>Heb al gehoord dat probleem zich stelt doordat slot in dashboard zit en dat direkt na het starten de 12v wegvalt waardoor hij stilvalt. Bobine is er ene met dikke kabel naar contactslot.
Iemand enig idee of tips??
Met dank, Brett</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2008 23:30 #90054 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Startproblemen
zowel de bobine als het contactslot kunnen de schuldige zijn. Mijn advies is: vervang ze beide! Bobines gaan niet onbeperkt mee, en het wil nog wel eens voorkomen, dat sleuteltjes breken in het contactslot. Corrosie binnen het slot kan oorzaak zijn voor rare electrische fenomenen.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2008 15:35 #90053 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Startproblemen
<p>Dag Brett,</p><p>
als het kraken niet mechanisch is, dan zou ik ook eens de toestand van de
zekeringen nakijken, in bijzonder de korte dikke 40A zekering: het kan zijn
dat de conische uiteinden helemaal ingevreten zijn, nog net contact geven,
en een wat krakend geluid veroorzaken wanneer er wat stroom doorloopt, maar
het tenslotte direct tijdelijk begeeft. Ik zou in contactslot toch ook
eerst maar eens wat contact-spray spuiten, kan nooit kwaad. Verder: is
afstelling van carburator al eens op punt gesteld, zit er geen vuil in zeef
van benzinepomp? Er zijn wel 101 redenen op te geven waarom een motor niet
blijft draaien, zie bvb ook eens bij "Fault tracing" in de service manual
"Part 2A Engine B18A", te vinden op " www.volvoamazonpictures.se/ ",
klikken op "Documents" en "Service Manuals".</p><p>
Zoeken op forum naar bvb "schokken", "stotteren" ..., kan verdere tips of
ideeen opleveren.</p><p>
Succes bij zoektocht naar oorzaak,</p><p>
Groeten, Willy DB
</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2008 21:21 #90052 door Brett 57gasoline (GAST)
Beantwoord door Brett 57gasoline (GAST) in topic Startproblemen
<p>Bedankt voor de tips, we gaan de bestaande bobine vervangen door een gewone en kijken of dit iets oplevert, aangezien zo'n nieuwe bobine vlug een 300tal euro's kost, zou ik graag zeker zijn!</p><p>Contactslot kan idd ook vervangen worden zitten dan direkt safe he, of mss met knop om te starten?? </p><p>Brett</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2008 21:27 #90051 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Startproblemen
Als je het contactslot verwijderd kun je met een schroevendraaier starten, dan weet je of het aan het slot ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2008 18:08 #90050 door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Startproblemen
Kraken van het contactslot ????

Het zou kunnen zijn dat de contacten in het slot aan het vonken zijn.
Dit kan je opvatten als kraken.
Als dit zo is dan zit er maar 1 ding op vervangen van het slot.
Echter aan het slot zit ook de bobine. en deze zijn nieuw erg duur, maar tweede hans ook goed te krijgen.

Wat je zou kunnen doen is het volgende:
- Sluit een tijdelijke bobine aan, het ene draadje direct op de accu.
- het andere draadje aan de contactpuntjes
- als je nu op het kleine draadje wat op de startmotor zit, 12 volt zet dan zou de auto moeten starten en blijven lopen

Ik hoop dat het lukt
Suc6
Joan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.