gasklep regelaar B20E
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-10-2008 09:35 #50105
door Johan Geers (GAST)
gasklep regelaar B20E is gemaakt door Johan Geers (GAST)
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">Gas klep regelaar B20E.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="2"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">Mijn B20E die op gas loopt maar op benzine start en dan automatisch overschakelt naar gas reageert op in het onderste gebied van het toeren bereik slecht wanneer hij op benzine loopt.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">Stationair doet hij het goed en boven de tweeduizend toeren ook.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">Ik heb de contacten onder de verdeler al vervangen, mijn vermoeden is dat de gasklepregelaar slecht is.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">Hoe kan ik die checken en eventueel weer goed werkend krijgen?</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">Daar op benzine rijden niet de hoofdzaak is heeft het geen hoge prioriteit maar s’winters kan het wel eens van pas komen </font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="2"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">m.vr.gr</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="2">Johan Geers</font></p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-10-2008 18:44 #90231
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic gasklep regelaar B20E
Als je het contact aan zet en met de hand de klep draait van dicht naar volledig open, moet je 20 gelijk over het bereik verspreide klikjes horen. Zoniet moet je de klep iets verstellen. Lukt het dan ook niet, dan is hij stuk en rest volgens mijn Bosch boek slechts vervanging.
Boek tip: How to tune and modify Bosch fuel injection, te koop bij Haynes, ISBN 0-87938-570-7
Boek tip: How to tune and modify Bosch fuel injection, te koop bij Haynes, ISBN 0-87938-570-7
24-10-2008 18:48 #90230
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic gasklep regelaar B20E
Schoonmaken kan ook wonderen doen. Bij mij wilde benzine absoluut niet, totdat ik de contacten schoonmaakte. Met zo'f fiber borsteltje. Daarna was alles OK. Ik principe kan er niets stuk aan die 'schakelaar'. Behalve simpelweg verslijten. Maar dat duurt wel ff.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl