Startslot amazon combi
- Paulus den Dunnen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 11:01 #50048
door Paulus den Dunnen (GAST)
Startslot amazon combi is gemaakt door Paulus den Dunnen (GAST)
Volvo vrienden ik ben nieuw op dit forum maar heb al diverse zaken erin opgezocht en tot tevredenheid tot en goed einde gebracht. Zit nu met een probleem waarover ook al eerder is geschreven en in het archief is terug te vinden. Oplossing niet gevonden.
Het gaar om het startslot, het binnenwerk van de insteek (sleuteldeel) is bij mij afgebroken. Het deel eruit gehaald door het knopje met gebruik te maken van de officiele sleutel in te drukken. Het probleem zou opgelost zijn om een nieuwe sleutelinsert op de kop te tikkken en deze te plaatsen. Helaas ben ik na lang zoeken geen sleuteldeel met sleutel tegengekomen. Mogelijk heeft iemand dat onderdeel liggen.
Een andere oplossing leek mij om de contacgten van het startslot dmv van relais aan te gaan sturen en zodoende de plus (hoofdspanning) te schakelen dmv van een enkelvoudig sleutelcontact en de startmotor dmv een drukknop (relais geschakeld ) aan te sturen. Een en ander gemonteerd en wat blijkt het werkt wel maar trek mijn accu helemaal leeg.
Heb het donkerbruin vertmoeden dat in de stalen verbinding tussen startmotor en bobine nog een geschakelde leiding loopt. Wie kan mij helpen om dat te bevestigen.
Als oplossing kan ik natuurlijk het startslot en bobine verwijderen en een gewone bobine plaatsen met de eerder beschreven startoptie alleen moet ik dan wel weten welk aansluitschema ik moet gebruiken.
Elke reactie en of oplossing is van harte welkom, starten met een schroevendraaier gaat natuurlijk oo maar het staat zo lu....g.
een sleutelgroet van paulus
Het gaar om het startslot, het binnenwerk van de insteek (sleuteldeel) is bij mij afgebroken. Het deel eruit gehaald door het knopje met gebruik te maken van de officiele sleutel in te drukken. Het probleem zou opgelost zijn om een nieuwe sleutelinsert op de kop te tikkken en deze te plaatsen. Helaas ben ik na lang zoeken geen sleuteldeel met sleutel tegengekomen. Mogelijk heeft iemand dat onderdeel liggen.
Een andere oplossing leek mij om de contacgten van het startslot dmv van relais aan te gaan sturen en zodoende de plus (hoofdspanning) te schakelen dmv van een enkelvoudig sleutelcontact en de startmotor dmv een drukknop (relais geschakeld ) aan te sturen. Een en ander gemonteerd en wat blijkt het werkt wel maar trek mijn accu helemaal leeg.
Heb het donkerbruin vertmoeden dat in de stalen verbinding tussen startmotor en bobine nog een geschakelde leiding loopt. Wie kan mij helpen om dat te bevestigen.
Als oplossing kan ik natuurlijk het startslot en bobine verwijderen en een gewone bobine plaatsen met de eerder beschreven startoptie alleen moet ik dan wel weten welk aansluitschema ik moet gebruiken.
Elke reactie en of oplossing is van harte welkom, starten met een schroevendraaier gaat natuurlijk oo maar het staat zo lu....g.
een sleutelgroet van paulus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-11-2008 15:42 #90497
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Startslot amazon combi
zie advertentie op marktplaats van vandaag; bobine +contactslot =sleutel 75 euro .groeten niek de boer
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-11-2008 22:36 #90496
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Startslot amazon combi
<p>"Heb het donkerbruin vertmoeden dat in de stalen verbinding tussen startmotor en bobine nog een geschakelde leiding loopt."</p><p>Bedoel je niet tussen contactslot en bobine?</p><p>Voor zo ver ik weet loopt er tussen bobine en startmotor geen stalen verbinding.</p><p>En tussen bobine en kontakslot loopt alleen de voeding van de bobine.</p><p>Bestaande bobine kan je wel gebruiken ,tís alleen even werk om de bobinekabel zodanig te slopen dat je de voedingsdraad kan gebruiken.</p>