Koplampen volvo 164

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2008 13:01 #50034 door
Koplampen volvo 164 is gemaakt door
<p>Beste,</p><p>Ik heb een volvo 164 waarvan iets in de verlichting mijns inziens niet klopt.</p><p>Als mijn kleinste licht aanstaat, gaan de lampjes op de bumper branden, dat klopt volgens mij. Als ik mijn gewone standaard licht aanzet, gaan de grote koplampen daarbij branden. Dat klopt ook, denk ik. Als ik dan mijn grote seinlicht aanzet, gaan deze grote koplampen extra fel branden. Daarbij gaan echter de kleinere, ronde koplampen branden, niet fel maar gewoon erbij. Dat lijkt me niets toevoegen aan het grote licht. Die kleinere lampen zijn echter op geen andere manier aan te krijgen. Hoort dit zo of zit er iets verkeerd?</p><p>Ik hoor het graag!!</p><p>Arno de Jong</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul Jongerius (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-12-2008 20:33 #90578 door Paul Jongerius (GAST)
Beantwoord door Paul Jongerius (GAST) in topic Koplampen volvo 164
<p>Hallo Arno </p><p>Ik heb een 164 uit 70 en de verlichting schakeld als volgt. Als stadslicht en/of dimlicht brandt kun je de mistlampen laten branden met een aparte schakelaar. Schakel je grootlicht in dan gaan de mistlampen automatisch uit. Volgens mij hoort dit zo. Zit er op jouw dashbord geen loze trekschakelaar aan de linkerkant van het stuur, deze kan misschien voor je mistlampen bedoeld zijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt. groet Paul Jongerius</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2008 09:50 #90577 door
Beantwoord door in topic Koplampen volvo 164
<p>Paul,</p><p>Inmiddels een en ander nagezocht. Er moet denk ik een relais worden vervangen, maar jou theorie klopt ook helemaal. Die loze schakelaar zit er en zou de problemen ongetwijfeld op moeten lossen. Nu nog even prutsen met aansluiten maar dat komt vast goed. Vraagje: moet ik dat de mistlampen schakelen via dat relais of kan dat direct op de schakelaar?</p><p>Bedankt!</p><p>Arno</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Paul Jongerius (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-12-2008 20:26 #90576 door Paul Jongerius (GAST)
Beantwoord door Paul Jongerius (GAST) in topic Koplampen volvo 164
<p>Arno </p><p>Altijd via een relais schakelen, maar als de mistlampen orgineel zijn dan is er een relais op de binnenkant van het linker voorspatboord gemonteerd. Deze hoor je ook schakelen. succes groet Paul</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bas Kooijman (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
31-12-2008 10:52 #90575 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Koplampen volvo 164
Je hebt niet toevallig mijn oude 164 uit 1973 gekocht, die zonder knikbumper met XT in het kenteken?
Daar was inderdaad iets goed mis met de verlichting.....;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.