Gevaren-knipperlicht
- Frank Timmerman (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-01-2009 13:32 #49985
door Frank Timmerman (GAST)
Gevaren-knipperlicht is gemaakt door Frank Timmerman (GAST)
<p>Ik heb sinds kort een Volvo Amazon aangeschaft, maar ik kan echter niet uitvinden hoe ik het gevaren-knipperlicht kan inschakelen (als die er uberhaupt in zit). Het bouwjaar is '65.
Kan iemand mij uit de brand helpen?</p><p>Mvg,</p><p>Frank</p>
Kan iemand mij uit de brand helpen?</p><p>Mvg,</p><p>Frank</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-01-2009 13:45 #90806
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Gevaren-knipperlicht
<p>Frank,</p><p> </p><p>Zit er niet op bij mij weten, zelf heb ik een 66'er uit amerika, in het clubblad van december 2008 staat hoe je simpel een gevaren knipperlicht kan maken. </p>
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-01-2009 22:58 #90805
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Gevaren-knipperlicht
<p>Dag Frank,
Op de Amazon heeft nooit een alarmlicht gezeten. Dat begon pas bij de 140 serie. Zelf heb ik de schakelaar van een 140 gebruikt om dit te maken. En inderdaad staat er een schakeling in het schitterende laatste nummer van de club. wellicht lid worden? </p><p>Groet, Ronald</p>
Op de Amazon heeft nooit een alarmlicht gezeten. Dat begon pas bij de 140 serie. Zelf heb ik de schakelaar van een 140 gebruikt om dit te maken. En inderdaad staat er een schakeling in het schitterende laatste nummer van de club. wellicht lid worden? </p><p>Groet, Ronald</p>
- Frank Timmerman (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
02-01-2009 12:59 #90804
door Frank Timmerman (GAST)
Beantwoord door Frank Timmerman (GAST) in topic Gevaren-knipperlicht
Ik zit er wel over na te denken om lid te worden, in ieder geval lijkt het me zeer handig om een alarmlicht in te bouwen (in plaats van continu links en rechts te knipperen!)
02-01-2009 13:08 #90803
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gevaren-knipperlicht
<p>Volgens mij is het gevaren licht wel standaard geweest in 1969 en 1970 op Amazons voor de export naar in elk geval Amerika.</p><p>Zie
www.volvoamazonpictures.se/modelyears/modelyears.html
</p><p>En dan naar beneden scrollen naar 1969:</p><p>"Four-way emergency flasher unit now standard on some markets, with changed placement between steering wheel and cigarette lighter"</p><p>Is als je goed kijkt ook te zien op deze foto
www.volvoamazonpictures.se/car_photos/P1...30_69_99_1129_13.jpg
</p><p> Handige aansluitinfo is te vinden op
sw-em.com/emergflash.htm
</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )