aansluiten koplamp

Lees meer
10-01-2009 18:06 #49956 door Ben Bergmans
aansluiten koplamp is gemaakt door Ben Bergmans
Laatst bij he VOD nieuwe koplampen aangeschaft. Gewoon losgetrokken omdat aansluiten niet moeilijk leek. Nu toch een probleem. Volgens Haynes moet de linker koplamp van links naar rechts grijs/zwart/rood aangesloten worden en de rechter rood/zwart/grijs. Volgens mij moeten beide lampen of grijs/zwart/rood of rood/zwart/grijs. Hoe zit het?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2009 22:09 #90918 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic aansluiten koplamp
is misschien handig om te weten om wat voor volvo het gaat. Maar passen de stekkers wel of niet, als ze passen lekker monteren en uitproberen lijkt me, misschien een oudere restauratie die ff anders is uitgevoerd als het boek aangeeft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2009 22:20 #90917 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic aansluiten koplamp
Beide lampen moeten hetzelfde:
de zwarte=massa
grijs= dimlicht
rood = grootlicht.
let op dat als het grootlicht brand ook het waarschuwingslampje op de teller brand.
suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 12:33 #90916 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic aansluiten koplamp
Vanaf de bestuurdersplaats gezien is het rood rechts grijs in het midden zwart links. succes.Beide lampen gelijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 15:35 #90915 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic aansluiten koplamp
<p>Heren,</p><p>Hartelijk dank voor het meedenken en de gegevens. Ze branden weer als vanouds.</p><p>Vreemd dat het fout staat in zowel het instructieboekje als in Haynes. Omdat beide van zwart in het midden uitgaan, kwam ik niet op het goede spoor.</p><p>Rene het gaat om een '69er Amazone met B20a motor. Ik was inderdaad ook bang voor een wisseling tijdens een oudere restauratie. Daarom dacht ik ook dat het mogelijk was dat links en rechts niet hetzelfde zou zijn.</p><p>Eugen, eigenlijk had je al de juiste volgorde aangegeven maar met de reactie van Niek was het een eitje. Even met losse lampjes geprobeerd. En meteen juist.</p><p>Iedereen nogmaals bedankt, ik heb mijn contributie voor dit jaar er weer uit.</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 17:05 #90914 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic aansluiten koplamp
Ah mooi het rijd zo lastig zonder lichten en al dat gesein van die andere wordt je ook niet lekker van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.