Toerenteller aansluiting P1800

Lees meer
18-01-2009 10:48 #49932 door Ger Alkema
Toerenteller aansluiting P1800 is gemaakt door Ger Alkema
Wie kan me zeggen wat de juiste aansluiting is van en P1800 toerenteler oud type met zender.
Ik moet weten waar de sensordraad aan moet... links of rechts?? kijkende op de achter zijde van de klok.
Achter op de klok zit een schuifstekker aansluiting ( Links) en Rechts een soort lusblokje waar komt wat op.
Gaat er BV. ook een draad op aarde.

Heren bedankt voor jullie reactie.. Foto,s altijd welkom g.lalkema@home.nl

Dus mijn teller zou van na 64 zijn?? Zou kunnen natuurlijk , heb de auto niet van vanaf 1962...
Ken het andere model dan niet...

Resume; zou de draad van verdeler naar bobine via het blokje (lusje) moeten lopen.
De schuifstekker aansluiting , bij mij een groende draad , aan aarde leggen.

Grt Ger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2009 13:54 #91038 door Ben van Ravenswaaij
Beantwoord door Ben van Ravenswaaij in topic Toerenteller aansluiting P1800
<p>Hoi Ger,</p><p>Volgens mij is de toerenteller die je hebt van een later model, van na 1964 waar de kabel van de bobine door de teller(lusblokje) naar de verdeler loopt.</p><p>De toerenteller die ik heb is voorzien van twee schuifverbindingen en heb deze vorige maand aangesloten op de zender geeft ongeveer 4000 toeren teveel aan en er is niets aan af te regelen(verloop van componenten?).</p><p>Groetjes Ben,</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2009 16:18 #91037 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Toerenteller aansluiting P1800
De toerenteller van mijn P1800 kan ik wel afregelen, maar ik heb wel een gaatje moeten boren op een bepaalde plaats. Helaas ben ik de papieren kwijt waar het gaatje juist moet komen maar er zijn wel andere forumleden die u verder kunnen helpen. Niettegenstaande de afregeling geeft mijn torenteller altijd te veel aan bij hogere omgevingstemperaturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2009 08:48 #91036 door Jan Mulder
Beantwoord door Jan Mulder in topic Toerenteller aansluiting P1800
<p>Hallo Ger,</p><p>Ik kan je wel een foto mailen van de aansluiting (en ook van de plaats waar het gaatje geboord moet worden voor de afstelling).</p><p>Jan</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2009 19:28 #91035 door Ger Alkema
Beantwoord door Ger Alkema in topic Toerenteller aansluiting P1800
Hallo Jan Mulder, ik ben benieuwd naar je foto, graag via g.lalkema@home.nl

BVD Ger Alkema.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2019 20:42 #184527 door Wiel Tijssen (GAST)
Beantwoord door Wiel Tijssen (GAST) in topic Toerenteller aansluiting P1800

Ger Alkema schreef : Wie kan me zeggen wat de juiste aansluiting is van en P1800 toerenteler oud type met zender.
Ik moet weten waar de sensordraad aan moet... links of rechts?? kijkende op de achter zijde van de klok.
Achter op de klok zit een schuifstekker aansluiting ( Links) en Rechts een soort lusblokje waar komt wat op.
Gaat er BV. ook een draad op aarde.

Heren bedankt voor jullie reactie.. Foto,s altijd welkom g.lalkema@home.nl

Dus mijn teller zou van na 64 zijn?? Zou kunnen natuurlijk , heb de auto niet van vanaf 1962...
Ken het andere model dan niet...

Resume; zou de draad van verdeler naar bobine via het blokje (lusje) moeten lopen.
De schuifstekker aansluiting , bij mij een groende draad , aan aarde leggen.

Grt Ger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.