<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Beste mensen,</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Omdat de startmotor van de Amazon niet helemaal top meer was, ben ik deze week op zoek gegaan naar een nieuwe startmotor. Door de tips op de website van de regio Oost, besloot ik dat mijn volgende startmotor een startmotor van een 740 moest zijn. En als ik dan toch bezig was, dan moest er gelijk ook maar een flinkere dynamo op.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Lang leve het internet. Eerst heb ik op detelefoongids.nl gezocht naar dynamo- en startmotorboeren in de buurt van Hoek van Holland. Toen heb ik er een stuk of wat een mailtje gestuurd. De reacties die je ontvangt, zijn voor mij belangrijk. De reactie die mij het meest aansprak ging als volgt:</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-FAMILY: " courier=""><font size="3">Je bent goed geïnformeerd , een startmotor voor een 740<span style="mso-spacerun: yes"> </span>kost € 128,50 inclusief BTW en 1 jaar garantie. Dit is een splinternieuwe. Een Splinternieuwe dynamo voor een amazone heb ik tegenwoordig in zware moderne uitvoering (70 ampère). Deze kost € <st1:metricconverter w:st="on" productid="175,00 in">175,00 in</st1:metricconverter> inclusief BTW en 1 jaar garantie. Wanneer je interesse hebt, hoor ik dat graag.<o:p></o:p></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Natuurlijk was ik goed geïnformeerd. Ik had jullie! Bij een tweede contact vertelde de dynamoman me, dat hij voor de montage wel tweeënhalf uur zou rekenen, en dat beviel me niet. Per slot van rekening kon het toch niet zo moeilijk zijn om een paar bouten los en vast te draaien en een paar draden vast te maken. Maar de dynamoman weerde zich kranig. Als hij de dynamo zou vervangen, wilde hij ook de kabel naar de startmotor vervangen voor een exemplaar met een doorsnee van <st1:metricconverter w:st="on" productid="10 mm">10 mm</st1:metricconverter> (en een anderhalf kwadraat naar de d+). </font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Ik besloot voorlopig alleen voor de startmotor te gaan. Okay, ik vind het wel bijzonder irritant, dat de richtingaanwijzer overgaat van knipperen naar constant branden als er een paar stroomverbruikers (dimlicht, ventilator, remlicht) tegelijk hun ding doen. Maar er valt nog wel even mee te leven.</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font size="3"><font face="Times New Roman">Vanmorgen ben ik met de Amazon naar Rotterdam getogen. De zaak was eigenlijk dicht, maar ik wilde toch graag de startmotor even ophalen. Ik wil niet dat mijn vrouw vandaag of morgen niet wegkomt, ’s avonds laat op een verlaten parkeerplaats. Tijdens een praatje pot bleek dat deze man van zijn werk houdt. Hij liet de dynamo zien die op de Ama terecht zou komen als ik hem zou vervangen. <em>“Als ik deze dynamo monteer, vervang ik nog wel even dit beugeltje. En ik voorzie hem van een verder uitstekende pully, zodat de snaar precies recht uitgelijnd staat. En ik moet de spanningswisselaar vervangen.”</em> Huh? Maar ik heb toch een 69’er? Met wisselstroom enzo? <em style="mso-bidi-font-style: normal">“Klopt, maar ik bouw ze regelmatig om, en dan is de auto voorzien van een losse spanningswisselaar. Doe even je motorkap omhoog, dan laat ik het je even zien.” </em>Na het openen van de motorkap: <em style="mso-bidi-font-style: normal">“Oh, maar dit is andere koek! Deze moet je niet vervangen. Wat je wel moet doen, is even het rubber vervangen, want hij hangt nu niet helemaal recht. Maar deze moet je echt niet vervangen. Dit is een 55 amp Bosch. Die moet het gemakkelijk kunnen redden. Wat we eventueel wel kunnen doen, is de spanningswisselaar omwisselen voor een 14,4 Volt exemplaar. Maar ik zou het maar even zo laten. Jouw probleem met je knipperlicht, heeft niet van doen met de dynamo.”</em></font></font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><font face="Times New Roman" size="3">Geweldig toch? Deze man had me kunnen tillen voor € 250,- en ik was dan nog blij geweest ook! Maar hij was eerlijk. Deze man maakte mijn dag. Ik weet niet of het kan/hoort. Een bedrijf noemen op deze website. Als het niet kan, dan moet de webmaster het maar weghalen. Tot die tijd, beveel ik een ieder die iets moet met zijn dynamo of startmotor moet de volgende tent aan:</font></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Arial">Accuservice Jongeneel
Gaagstraat 3
3044 BE Rotterdam
T. 010-4765784
<a title="maak een email bericht voor info" href="mailto:info@accuservicejongeneel.nl?subject=reactie%20via%20de%20website">
info@accuservicejongeneel.nl
Ik ben om.
Groet,
Edo