grijze kabel
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-02-2009 23:21 #49852
door René Minnebo (GAST)
grijze kabel is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>Na 2 jaar eindelijk de accu weer in mijn bijna gerestaureerde volvo amazon combi uit '66. Maar alles doet het behalve mijn richting aanwijzers voor en achter. Er zit in de motorruimte wel een loze grijze kabel van een klein mtr lang en deze komt uit het stuurkolom van de richting aanwijzer schakelaar. </p><p> </p><p>Waar hoort die????????</p><p> </p><p>Ik heb onderwijl een electrische schema van mijn ama combi van de CD-rom geplukt en ik zal proberen of ok die kabel kan volgen. Mocht er nu iemand zijn die het antwoord heeft dan ben ik hem /haar dankbaar.</p><p> </p><p>Gr Rene</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-02-2009 08:01 #91349
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic grijze kabel
<p>Hallo Rene,</p><p>toevallig ben ik gisteren ook bezig geweest met het aansluiten van de draadboom, ik heb een complete nieuwe. maar wat een werk zeg, ik heb wel wat uurtjes onder het dashboard doorgebracht. ik heb er nog geen spanning opgehad dus ik ben ook benieuwd. ik heb ook even in het schema gekeken, en volgens het schema zou de grijze draad naar achteren voor de achteruit verlichting zijn, en groen en blauw voor de richtingaanwijzers achter, ook had ik links onder het dashboard een doorverbinding van twee grijze kabels, ook voor de achteruit. succes</p><p> </p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-02-2009 11:57 #91348
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic grijze kabel
Deze grijze kabel is de kabel die van de raw schakelaar naar het grootlicht relais loopt en heeft dus niet te maken met de richtinganwijzers.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-02-2009 15:41 #91347
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic grijze kabel
<p>Niek,</p><p> </p><p>De grijze kabel hoort idd op het grootlicht relais maar welke is dit, ik heb een relais op het schutboard naast de zekeringskast en een relais op het binnenscherm.</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-02-2009 22:55 #91346
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic grijze kabel
Op het grootlichtrelais zit ook een zwarte draad die naar de onderste zekering gaat voor de spanning en op dit relais zit ook een dubbele rode draad,waarvan er een naar de koplampen gaat en een naar de voetschakelaar.Er horen 2 relais naast elkaar te zitten op het linker binnenscherm.Meestal is het grootlichtrelais het ronde relais en het vierkante relais is voor de achteruitrijlampen .Dit zit meestal het dichtst bij de bestuurder en daar horen aan een bruine draad die naar de tweede zekering loopt voor de span ning en een zwarte die naar de versnellingsbak gaat en daar massa maakt als de bak achteruit schakelt en een grijze die naar de achteruitrijlichten loopt .Zo moet je het kunnen vinden. Succes Belangrijk is ook dat er een zwart massadraadje van het bevestigings boutje aan de raw schakelaar een de massa zit.Ook moeten beide relais goed vastzitten om massa te maken.Nogmaals succes!!!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-02-2009 10:45 #91345
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic grijze kabel
<p>Niek,</p><p> </p><p>Jou uitleg print ik uit en neem ik mee naar de werkplaats, verder blaas ik de stroomkringschema op naar A3 en dan moet ik er wel uit komen denk ik.</p><p> </p><p>alvast bedankt.</p>
- Marco Nas
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-02-2009 19:47 #91344
door Marco Nas
Beantwoord door Marco Nas in topic grijze kabel
Succes René. Binnenkort ga ik ook m'n nieuwe kabelboom leggen en dan zal ik vast ook die grijze tegen komen. Weet nu iig waar die hoort. Groeten, Marco.