b20a stopt lijkt een onsteking prob.

Lees meer
25-02-2009 18:07 #49845 door Foppe Talman
b20a stopt lijkt een onsteking prob. is gemaakt door Foppe Talman
Ok de auto begon eerst rauwer te lopen, hier en daar wat knalletjes in de uitlaat.
inspectie van de verdeler gaf in ieder geval aan dat de contact punten vervangen moeten worden een vijltje gaf me weer even wat adem ruimte om verder te zoeken.
nu is het zo dat de rotor enige speling heeft, hoort dit zo? ik dacht dat de as axiaal geveerd hoort te zijn.....
na dat ik aan de rotor gezeten had liep de motor zeer slecht .....starten..... hoop gas.... afslaan...... weer oppakken voor dat hij helemaal gestopt is????

ik heb even wat olie langs de verdeler as laten lopen, dit maakte het een stuk beter!

Nu ik toch aan het knoeien was dacht ik, ik zuig eens aan het vacuum slangetje, de motor loopt ineens een stuk beter????? deze hoort toch juist te werken bij stationair of begrijp ik het niet......

P.S. motor heeft 3 jaar stil gestaan is nu een paar honderd mee gereden en loops op gas.

ik voel me een beetje schuldig dat ik alleen maar vragen stel maar ik ben bezig lid te worden!

bedankt allemaal maar weer met het reanimeren van mijn eerste combi !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2009 19:25 #91388 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic b20a stopt lijkt een onsteking prob.
<p>Hoi Frits,</p><p> </p><p>Mijn combi gaat a.s. zaterdag na 4,5 jaar weer draaien, maar voordat ik hem start, eerst starten zonder bougie's zodat ie ff zonder tegendruk zijn rondjes kan maken (natuurlijk zonder de bobine kabel d'rop en met de gas/benzine schakelaar op neutraal) dan met bougies maar zonder bobine kabel dit heeft als rede dat ik de oliedruk wil checken. Als die goed is dan gaat de bobine kabel erop en dan hopen dat ie aanslaat.</p><p> </p><p>Dat kan alleen met nieuwe onstekings spullen en een juiste onstekingstijdstip en daar zou ik als ik jouw was is mee beginnen. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2009 20:10 #91387 door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic b20a stopt lijkt een onsteking prob.
je hebt gelijk, jammer alleen dat ik niet de kans heb gehad om hem op te starten.
eerst idd maar eens de contact punten en verdeler vervangen.

veel succes met de opstart van jou combi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2009 21:04 #91386 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic b20a stopt lijkt een onsteking prob.
De vacuumvervroeger werkt juist pas als de motor trekt.Bij verhoging van het toerental dus.Door aan de slang te zuigen vervroeg je het tijdstip en gaat de motor in ieder geval sneller lopen en dat lijkt dan ook beter.Ik denk dat het ontstekingstijdstip te laat staat.Dus punten en condensator vervangen en ontstekingstijdstip goed afstellen.Hoe is het membraan van de carburateur (indien stromberg)?Kleppen stellen! Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2009 22:08 #91385 door Foppe Talman
Beantwoord door Foppe Talman in topic b20a stopt lijkt een onsteking prob.
membraam lijkt in orde, kleppen zijn gesteld, eerste 3 zuigers stonden veel te strak 4e meer dan 1mm speling, liep al een stuk beter toen dat recht stond.

jammerlijk heb ik (nog) geen strobo lamp, dynamisch afstellen is wel een must toch?

bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-02-2009 23:18 #91384 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic b20a stopt lijkt een onsteking prob.
Eerst de contactpunten afstellen met een 12v testlampje en als ie loopt en lekker warm is dan met de troboscoop. Lijkt alsof ik er verstand van heb maar mijn schoonvader helpt me altijd maar het wordt tijd dat ik het zelf leer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.