Relais overdrive
- Timo Van de Kasteele (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-03-2009 15:45 #49828
door Timo Van de Kasteele (GAST)
Relais overdrive is gemaakt door Timo Van de Kasteele (GAST)
<p>Beste allemaal,</p><p>Het ombouwen van een M40 naar M41-versnellingsbak is nog niet zo eenvoudig. Momenteel zit ik te stoeien met het relais. Daarop staan drie letters: B, L en F. In alle schakelschema's kom ik alleen cijfers tegen: 30, 86, 85, 87. Nu is de vraag welke letter correspondeert met welk cijfer? Wie helpt mij verder? Het gaat overigens om onderdeelnummer 669102 (relais overdrive/licht/automaat). </p><p>Alvast bedankt.</p><p>Timo van de Kasteele</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Toon Boelens (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
06-03-2009 10:44 #91467
door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Relais overdrive
<p>Timo,</p><p>Met het relais kan ik je niet helpen, wat ik wel weet is dat als je het huis van de M40 gebruikt voor een M41 te bouwen de vul-/niveau plug niet op de juiste hoogte zit.</p><p>Mvr gr, Toon</p>
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-03-2009 10:48 #91466
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Relais overdrive
Hoi Timo,In mijn auto zitten drie van deze relais. Helaas hebben ze alle drie de aanduidingen 30/51, 87 en 85 bij de contacten staan.87 wordt gebruikt voor de verbinding naar de schakelaar op de versnellingsbak en het controlelampje (twee draden).85 gaat naar de schakelaar (schakelt naar aarde).30/51 gaat naar het zekeringkastje (in de amazon de dikke zekering van 25 A).Als je het relais met de onderkant naar boven in je hand hebt, met de bevestigingsbeugel naar je toe: is 87 het contact dat tegenover de andere twee staat (aan de rechterkant).30/51 zie je dan links boven en 85 rechtsonder.Waarschijnlijk stemt dat overeen met de indeling van jouw relais met hetzelfde onderdeelnummer.Wat je ook kunt doen is testen met een paar draden en een proeflampje.Verbind het veronderstelde contact 30 met de accu, sluit op 87 het proeflampje aan en maak met 85 contact met de aarde.Als het relais goed is aangesloten gaat het lampje branden. Je kunt risicoloos verschillende combinaties proberen. Als het relais verkeerd is aangesloten schakelt het domweg niet.Mocht je nog hulp nodig hebben met de overdrive, laat maar weten. Je bent ook welkom als je het bij ons wil doen.Mijn overdrive heb ik indertijd ook zelf in mijn amazon gebouwd. Ik vond het geen ingewikkelde klus, maar die versnellingsbakken zijn wel zwaar! Het was in een dag gebeurd.Succes!