De Hella ruitenwisser intervalschakelaar.

• Eric van Heuzen-Vrij
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2009 20:00 #49707 door Eric van Heuzen-Vrij
De Hella ruitenwisser intervalschakelaar. is gemaakt door Eric van Heuzen-Vrij
<p>Het is alweer een tijdje geleden dat het forum bestookt is met oplossingen om de intevalruitenwisserschakelaar van Hella op een goede manier aan te sluiten. Nu heb ik zelf ook zijn ding op de plank liggen, maar ik heb nog niet de moed gevonden om deze in te bouwen. Te meer omdat ik van auto-elektrotechniek weinig of geen kaas gegeten heb. Ik ben er inmiddels wel achter dat het aansluitschema van Hella zelf niet goed is. Uit alle opmerkingen die in het forum zijn geplaatst wordt ik ook niet veel wijzer.</p><p>Is er iemand die mij stap voor stap kan uitleggen hoe je nu zo'n ding aansluit. Ik zou wel graag willen weten hoe de contacten (draden) van de Volvo ruitenwisserschakelaar en - ruitenwissermotor verbonden moeten worden met de draden van de Hella schakelaar. En waarbij de kleuren worden benoemd. Of heeft iemand een goed gedetailleerd schema en uitleg.</p><p>Ik ben zeer benieuwd of iemand mij op een goede manier kan helpen.</p><p>Vriendelijke groet, Eric</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
11-05-2009 17:33 #92028 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic De Hella ruitenwisser intervalschakelaar.
<p>beste Eric,</p><p>Dan zal je toch eerst moeten vertellen om wat voor type Volvo het gaat; voor een Amazon is het zeer simpel. Groet, Ronald</p>

• Eric van Heuzen-Vrij
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2009 16:29 #92027 door Eric van Heuzen-Vrij
Beantwoord door Eric van Heuzen-Vrij in topic De Hella ruitenwisser intervalschakelaar.
<p>Hallo Ronald,</p><p>Wij hebben een Amazon met bouwjaar 1966, 4-deurs sedan. Typenummer 130.</p><p>Vriendelijke groet,</p><p>Eric</p><p> </p>

• Rob Funcke
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
16-05-2009 01:17 #92026 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic De Hella ruitenwisser intervalschakelaar.
geef maar even je e-mail adres dan zal ik je een schema toesturen.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

• Eric van Heuzen-Vrij
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2009 10:46 #92025 door Eric van Heuzen-Vrij
Beantwoord door Eric van Heuzen-Vrij in topic De Hella ruitenwisser intervalschakelaar.
<p>Goeden dag Rob,</p><p>Hartstikke fijn dat je mij het schema wilt toesturen.</p><p>Mijn e-mail adres is: volvotiek@live.nl </p><p>Alvast hartstikke bedankt</p><p>Groet,</p><p>Eric</p>

• Jules van Maanen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2012 13:28 #116094 door Jules van Maanen
Beantwoord door Jules van Maanen in topic De Hella ruitenwisser intervalschakelaar.
Na een paar uur onder het dashboard van mijn Duett te hebben gelegen, enkele zekeringetjes verder, en intentief speurwerk op internet (google en dit forum) heb ik nog niet kunnen vinden of het inbouwen van een Hella intervalschakelaar nou wel of niet kan in een Duett van 1968.

Het gaat om de Hella 5WA 001 871-04.

Inderdaad; inbouw volgens de Hella-documentatie werkt niet. Ik heb zelf wat zitten klooien en weet zeker dat de schakelaar zelf wel werkt (klikt en geeft puls) en dat hij ook werkt met dit type ruitenwissermotor. Ik krijg het alleen niet werkend met de bestaande schakelaar in de auto (die met twee standen waarbij de tweede stand tevens sproeit).

Heeft iemand dit wekend gekregen zonder extra potmeters of andere flauwekul?
Ik heb de sproeier al op een aparte knop gezet en dat werkt prima. Nu nog een stand voor continue wissen en een voor de interval....

Hulp zeer welkom, bijvoorbeeld in de vorm van een (werkend) schema hier op de site van de VKV!

Groeten,

Jules van Maanen

• Rob Funcke
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-07-2012 18:16 #116100 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic De Hella ruitenwisser intervalschakelaar.
stuur je e-mail adres maar naar r.funcke add gmail.com dan zal ik je een schema sturen.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD