ruitenwisser problemen en fan vraag

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-06-2009 00:13 #49665 door Bart Coppens
ruitenwisser problemen en fan vraag is gemaakt door Bart Coppens
<p>Hoi allemaal,</p><p>Afgelopen weekend wat met mijn Ama bezig geweest om wat probleempjes op te lossen maar niet veel verder gekomen.</p><p>Mijn ruitenwissers doen het alleen wanneer ik de schakelaar helemaal uit trek. 1 stand terug doen ze niets, en nog een stand terug krijgt ie alleen genoeg power om de bladen in de 'ruststand' terug te zetten. Ik heb de schakelaar vervangen door een andere originele gebruikte schakelaar maar dit hielp ook niet. Ik heb de kabeltjes daarbij 1-op-1 aangesloten dus misschien dat het aan de volgorde hiervan ligt, kan dat? Of ligt het aan het ruitenwissermechaniek zelf, desondanks deze het dus deels goed doet?</p><p>De fan werkt prima maar als ik de schakelaar 1 stand uit trek werkt ie 1/1 en wanneer ik 'm helemaal uit trek werkt ie op halve kracht. Ik heb de kabels op de schakelaar omgezet maar dan werkt ie in beide standen op volle kracht. Hoort de schakelaar zo te werken? Vind het logischer dat wanneer je de schakelaar helemaal uit trekt je ook full power hebt. Kan het zijn dat de kabels op de fanmotor verkeerd aangesloten zijn?</p><p>De ruitensproeier was niet aangesloten toen ik 'm kocht. De shcakelaar onbreekt namelijk. Heeft iemand foto's van waar deze schakelaar hoort te zitten en hoe deze eruit ziet? En zijn deze nog origineel verkrijgbaar?</p><p>Cheers,
Bartezz</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2009 08:05 #92284 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ruitenwisser problemen en fan vraag
<p>Ruiten wissers</p><p> </p><p>Bij mijn combi heeft te trek schakelaar voor de ruitenwissers 2 standen en een draai functie/schakelaar</p><p>Stand 1 rustig </p><p>Stand 2 sneller</p><p>draaien: ruitensproeier vloeistof motortje</p><p> </p><p> </p><p>Kachel fan</p><p> </p><p>Heeft 2 standen</p><p> </p><p>stand 1 hoge toeren </p><p>stand 2 lage toeren</p><p>Hier heb ik me ook over verbaasd maar dit is zelfs in de 140 ook zo geregeld, kwestie van wennen.</p><p> </p><p> </p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2009 09:16 #92283 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic ruitenwisser problemen en fan vraag
Mijn ruitenwisser motortje wordt heel heet als ik hem langer dan een minuut of 30 aan heb, ben bang dat er iets niet helemaal goed meer mee is, maar hij werkt nog wel. Omdat ik voorlopig even andere dingen aan mijn hoofd heb heb ik voor een hele pragmatische oplossing gekozen, gewoon zo'n flesje ruiten-spul kopen, een soort wax, en daarna heb je je wisser nagenoeg niet meer nodig, alle druppels rollen zo je auto af.. Erg relaxed.

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-06-2009 11:57 #92282 door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic ruitenwisser problemen en fan vraag
<p>Bedankt voor de reacties!</p><p>Dus de kachel fan is normaal... gekke zweden ;)
Wat betreft mijn ruitenwisser schakelaar is het dus nog een vraagteken. Ik heb echt 3 standen volgens mij en die andere schakelaar die ik geprobeerd heb ook. Draaien moet ik ook maar eens gaan proberen want dat wist ik niet eens. De vorige eigenaar had het over een knop die er eerst op zat maar nu ontbrak. Blijft de vraag natuurlijk of het zo kan zijn dat het mechaniek maar deels kapot is en daarom maar 1 stand uitoefent of dat dit ligt aan de bekabeling.</p><p>Cheers</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-06-2009 12:04 #92281 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic ruitenwisser problemen en fan vraag
<p>Bart, in de Amazon's ('67 & '69) die ik heb werkt de ruitenwisserschakelaar alsvolgt:</p><p>Stand 1) normale snelheid</p><p>Stand 2) dubbele snelheid</p><p>Stand 3) dubbele snelheid + ruitensproeier</p><p> </p><p>Kijk anders even in bijv de Haynes manual; daarin staat precies welke kleur draad op welke aansluiting van de schakelaar hoort te zitten. (elke aansluiting van de schakelaar is gemerkt met een nummer)</p>

• Bart Coppens
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-06-2009 18:29 #92280 door Bart Coppens
Beantwoord door Bart Coppens in topic ruitenwisser problemen en fan vraag
<p>Hoi Han,</p><p>Bedankt voor je reactie. Zal de manual eens lenen, kijken of het daarmee lukt ;)</p><p>Cheers</p>

• Paul van Steijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2009 19:29 #92279 door Paul van Steijn
Beantwoord door Paul van Steijn in topic ruitenwisser problemen en fan vraag
<p>Bij mijn Amazon combie uit 1967 is werkt de ruitenwisserschakelaar als volgt:</p><p>Stand 1) normale snelheid</p><p>Stand 2) dubbele snelheid</p><p>Stand 3) dubbele snelheid + ruitensproeier</p><p> </p><p>De fan werkt als volgt:</p><p>1) Lage snelheid</p><p>2) Hoge snelheid</p><p> </p><p>Groet Paul</p>

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2009 18:47 #92278 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic ruitenwisser problemen en fan vraag
Bij mij dus ook stand 3 dubbele snelheid en ruitensproeier, niet zoals ik eerder schreef dat ik moest draaien bij stand 2.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD