kilometer teller klopt niet

• jeroen thoonen (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-06-2009 16:51 #49630 door jeroen thoonen (GAST)
kilometer teller klopt niet is gemaakt door jeroen thoonen (GAST)
Hoi

ben bezig mijn amazon combi uit '65 klaar te maken voor de vakantie, vandaar een aantal vragen.
Ten eerste doet mijn kilometer teller raar: rij ik 100km/u geeft ie 140 aan, en
zo gaan de afgelegde kilometers ook hard. Nu heb ik al gehoord dat het kan zijn dat er een verkeerd tandwieltje in zit
waardoor dit dus gebeurt. Maar is dit zelf te veranderen? Ik las namelijk dat je daarvoor gereedschap nodig hebt dat alleen de volvo dealer heeft, maar kan zijn dat dat inmiddels verjaard is.

Andere vragen plaats ik per onderwerp:
- radiateur
- koppeling geluid

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 12021-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-07-2009 22:18 #92445 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic kilometer teller klopt niet
Je hebt geen speciaal gereedschap nodig om je klok uit te bouwen en de tandwielen te wisselen. Het is gewwon wel pielwerk, maar goed te doen.

PV444 - 1955

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-07-2009 19:46 #92444 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic kilometer teller klopt niet
<p>Jeroen, bespaar je de moeite om je tellerunit de demonteren; daar zitten niet de desbetreffende tandwieltjes zoals Hans omschrijft!</p><p>Het tandwieltje zit in je versnellingsbak en is zonder meer demontabel. Deze tandwieltjes zijn van kunststof en ze zijn er in verschillende kleuren waarbij iedere kleur staat voor een aantal tandjes. Even je tellerafwijking omrekenen naar aantal tandjes en klaar is Jeroen. Als je een zwart tandwieltje hebt dan is dat volgens mij overigens niet uitwisselbaar i.v.m. een andere spoed van de tandjes (geloof ik). Hierover is trouwens al heel veel geschreven op dit forum, dus ff zoeken!</p><p>Maar, nogmaals, laat je dashboard maar lekker in elkaar zitten!</p>

Groet, Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD