brandend laadstroom lampje (acculampje)

• luke verburg (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2009 00:08 #49628 door luke verburg (GAST)
brandend laadstroom lampje (acculampje) is gemaakt door luke verburg (GAST)
Bij het rijden van mijn amazon brandt het acculampje, terwijl de auto gewoon wordt rijdt en geen problemen kent. hij start ook gewoon, maw hoe kan dat? hij brandt trouwens fel, maar dit heeft geen invloed op het opladen. idee? bvd Luke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 10:16 #92459 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic brandend laadstroom lampje (acculampje)
Meet eens met een multimeter de spanning aan de accupolen bij stationair draaiende motor. De spanning moet minstens 13,8 a 14volt zijn, tenminste als je een wisselstroom dynamo hebt. Bij een generator ligt de spanning een stuk lager.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-07-2009 12:15 #92458 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic brandend laadstroom lampje (acculampje)
Wat peter zegt meten is weten maar het kan ook een massa probleem zijn of dat zwarte ding op je dynamo is kapot (kom ff niet op de benaming). Wat ook zou kunnen is dat de connector waar de borstels contact mee maken versleten is, maar dan moet het lampje ook branden als het contact uit staat volgens mij.

• Erik Verstraaten (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2009 15:39 #92457 door Erik Verstraaten (GAST)
Beantwoord door Erik Verstraaten (GAST) in topic brandend laadstroom lampje (acculampje)
<p>Kijk eens op het forum onder "elektrische installatie" .Ik heb daar een item geschreven over laadstroomproblemen en oplichtend laadstroomcontrole-lampje (zie :"laadstroom problemen PV544 van 1964") . Succes . </p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD