Kuntof bakje voor onderin in accubak 544/Duett?
- Thom Fransen
- Elite lid
Minder
Meer
23-11-2024 17:10 #1047267
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Kuntof bakje voor onderin in accubak 544/Duett? is gemaakt door Thom Fransen
Voor mijn andere (niet Volvo) oldtimers heb ik onder in de accubak een soort van kunstof schaaltje van zuurbestendig kunstof (bodem met een randje van een paar mm hoog) om te voorkomen dat als er eens een klein beetje accuzuur met water overloopt dit gelijk in contact met het staal komt. Heeft iemand van een bepaalde auto (andere Volvo of ander merk wat toevallig past) al zo een bakje ontdekt dat in de opening in het schutbord past bij een 544/Duett (12 volt accu)?
Thom
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rik Tuin
- Platinum lid
Minder
Meer
23-11-2024 20:00 #1047276
door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic Kuntof bakje voor onderin in accubak 544/Duett?
Dag Thom,
Wellicht geen direct antwoord op jouw vraag, maar ik heb ter voorkoming van contact zuur en staal, op de bodem van de accubak van mijn PV 544 een dikke soort anti-dreun plaat geplakt. Daar staat de accu op.
Groet, Rik
Wellicht geen direct antwoord op jouw vraag, maar ik heb ter voorkoming van contact zuur en staal, op de bodem van de accubak van mijn PV 544 een dikke soort anti-dreun plaat geplakt. Daar staat de accu op.
Groet, Rik
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
23-11-2024 20:56 #1047279
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Kuntof bakje voor onderin in accubak 544/Duett?
In mijn (vroege) 245 heb ik in de stalen bak een matjes EDPM gelegd. Door de opstaande randen van de bak vormt dat ook een kommetje.
24-11-2024 19:41 #1047285
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Kuntof bakje voor onderin in accubak 544/Duett?
Je kunt ook kiezen voor een droge accu (gel of AGM), die gaan ook nog eens veel langer mee en houden hun spanning langer vast.
Overigens bestaat er geen kunstof, wel kunststof…
Overigens bestaat er geen kunstof, wel kunststof…