Ik ben kleurenblind. Welke kleur heeft de koplampbedrading?

• Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2009 21:27 #49493 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beste mensen,

Ik heb op het moment een ander draadje lopen. Zoek op: <strong>Lichtschakelaar van de 140 12 Volt versus schakelaar Amazon 6</strong>

Geen idee of jullie weleens van een oestran strong hebben gehoord, maar als er iemand hier kleurenblind is, dan ben ik het.
Zaterdag ga ik mijn relais plaatsen en tenminste een gedeelte van de bedrading vervangen/aanbrengen.

Ik heb staan kijken naar de (vieze) bedrading, maar het lijkt net alsof ik twee witachtige draden en een rode draad naar de koplamp zie gaan.

Twee vragen:
1. Welke kleuren hebben de draden echt?
2. Waar in de buurt van Den Haag of Rotterdam haal ik siliconen draad met een 2,5 mm kern in de goede kleur en tegen een aardige prijs?

Alvast bedankt!

Groet,

Edo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-09-2009 22:53 #93148 door Han Misdom
<p>Edo,</p><p>Waarom zou je siliconedraad willen gebruiken?
Mijn ervaring is dat siliconendraad (we praten hier uiteraard over de isolatie die van siliconen is; de kern is uiteraard van koper) de neiging heeft om te scheuren, zeker als deze over een scherpe rand getrokken wordt.
Het voordeel van siliconen t.o.v. PVC is dat het een hogere temperatuur kan verdragen.</p><p>Persoonlijk zou ik een gewone draad met PVC isolatie gebruiken. Is makkelijker te verkrijgen, is goedkoper en robuster.</p>

• Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2009 20:09 #93147 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Ik ben kleurenblind. Welke kleur heeft de koplampbedrading?
Om de bedrading te beschermen, gaat de bedrading in een transparante slang.

Maar eh... kleuren? Verkooppunten?

Ik ga even die meneer van het installatiebureau uit Den Haag, ben even de naam kwijt, opzoeken en proberen te interesseren voor dit draadje. Kan het Hans Latenstein geweest zijn? Jammer dat ik niet bij mijn andere computer kan.

Mocht iemand Hans uit voorzorg even aan zijn jasje willen trekken...

• Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2009 12:21 #93146 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Ik ben kleurenblind. Welke kleur heeft de koplampbedrading?
<p>Maar het nummer van mijn auto staat er niet bij. De schema's gaan tot 312499 en mijn auto heeft als nummer 331818.</p><p>Het is een 1969 P131941S, zonder overdrive oid.</p><p>Iemand?</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD