Onsteking B4B motor

• Jan Dragt (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2009 10:10 #49475 door Jan Dragt (GAST)
Onsteking B4B motor is gemaakt door Jan Dragt (GAST)
<p>Ik ben bezig met de restauratie van een 444 K met een B4B motor (1400cc en 1 enkele carburateur). Ik heb ontsteking gedemonteerd, schoon- en gangbaar gemaakt. De motor start uitstekend, maar bij het intrappen van het gaspedaal begint de motor al vrij snel te stotteren. Alleen als je heel voorzichtig en langzaam het gaspedaal dieper intrapt gaat de motor sneller draaien</p><p>Wie kan mij helpen aan de afstelgegevens van de ontsteking van een B4B motor?. </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willy De Baere
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-09-2009 19:30 #93216 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Onsteking B4B motor
op de cdrom van de volvo club "Volvo Klass.Veren." staat onder rubriek
"Service Manual" een volledige beschrijving van alles wat met de
B4B(PV444,PV445) motor te maken heeft. Op pag.6870 bij "Specifications", in
bijzonder pag.6876 bij "Ignition", vindt je alles omtrent afstellen van B4B
motor. cdrom is voor clubleden te koop in vod/vko onder nr 120.
Uitzonderlijk misschien ook voor niet-leden op komende vkb Utrecht?

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-09-2009 21:22 #93215 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Onsteking B4B motor
<p>Jan,</p><p>Werkt je acceleratie pompje wel goed, deze zit in de carburateur, je kunt dit controleren door in de carburateur te kijken(afgenomen luchtfilter) en dan vol gas tegeven, er moet nu een straal benzine in de carburateur spuiten.</p><p>Het spreekt voorzich dat je dit doet met stilstaande motor. </p><p> </p><p> </p><p> </p>

• Jan Dragt (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 08:51 #93214 door Jan Dragt (GAST)
Beantwoord door Jan Dragt (GAST) in topic Onsteking B4B motor
<p>@ Kees Vos</p><p>Kees,</p><p>het acceleratiepompje werkt wel, je ziet duidelijk dat een straal benzine vrijkomt bij het intrappen van het gaspedaal. Zag tevens dat de slag van de acceleratiepomp 2 instellingen heeft, een korte en een lange slag. Ik neem aan dat de korte slag de standaard afstelling is.</p><p>@ Willy de Baere</p><p>Maar het moet toch wel mogelijk zijn om eerder aan die gegevens te komen? Ik kan juist nu goed bij de ontsteking komen omdat het linker spatscherm en binnenscherm gedemonteerd zijn.</p><p> </p><p> </p>

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2009 16:35 #93213 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Onsteking B4B motor
<p>Jan,</p><p>Ik zal eens gaan grasduinen, ik heb wel boeken van een B4B maar die gebruik ik niet omdat ik een 444 met B16 motor heb, dus liggen ze waarschijnlijk op zolder.</p>

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-09-2009 19:27 #93212 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Onsteking B4B motor

• Jan Dragt (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2009 23:14 #93211 door Jan Dragt (GAST)
Beantwoord door Jan Dragt (GAST) in topic Onsteking B4B motor
<p>@ Kees Vos</p><p>Kees bedankt voor je aanbod, maar ik heb net de gegevens van Gert Vegter binnengehaald.</p><p> </p><p>@ Gert Vegter</p><p>Bedankt voor deze gegevens. Wordt met "engine part no." het nummer bedoeld van het motorblok? Ik ga proberen om de komende week de onsteking afgesteld te krijgen.</p>

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-09-2009 19:16 #93210 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Onsteking B4B motor
<p>Met "engine part no." wordt niet het motornummer bedoeld, maar het onderdeelnummer van de motor. De B4B is er in drie varianten geweest:</p><p>1) onderdeelnr 495300 met 40 SAE pk (PV444 t./m chassisnr 12128)</p><p>2) onderdeelnr 495301 met 44 SAE pk (PV444 chassisnrs 12129 t/m 94154)</p><p>3) onderdeelnr 495302 met 51 SAE pk (PV444 chassisnrs 94155-94306, 94345-94571, 94607-131918).</p><p>Een PV444K is standaard geleverd met de derde versie.</p><p>De diverse chassisnrs van de PV445 heb ik hier niet vermeld.</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD