weerstandsdraad

Lees meer
29-10-2009 22:45 #49402 door Frans Lotty
weerstandsdraad is gemaakt door Frans Lotty
Weet iemand iets van de weerstandsdraad die op de print van de benzinevlotter zit bij een 140?
zoals:
hoe groot is de totale weerstand en waar koop je dit?
Het lijkt me eigenlijk een simpele reparatie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Harold Schmeitz (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-10-2009 21:06 #93581 door Harold Schmeitz (GAST)
Beantwoord door Harold Schmeitz (GAST) in topic weerstandsdraad
Ik heb pas geleden de stuiterende benzinemeter van mijn amazon gerepareerd. Dit bleek een slecht contact bij de vlotter te zijn. De draad leek voor 1/3 weggesleten te zijn, maar was nog heel. Het lipje van de vlotter bijbuigen om iets steviger tegen de draad aan te drukken was voldoende om weer goed contact te maken.

Is de draad helemaal weg? Ik zag bij mijn meter dat het printje ook omgekeerd kan worden, wel even de aansluiting aan de andere kant solderen, anders loopt je meter verkeerd om ;-)

Je kunt natuurlijk met een multimeter nameten wat de weerstand is, windingen tellen, en zo de weerstand per meter terugrekenen. Eventueel meenemen naar een electronicazaak in de buurt, daar kunnen ze je vast verder helpen.

Succes,
Harold

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Harold Schmeitz (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-10-2009 21:06 #93580 door Harold Schmeitz (GAST)
Beantwoord door Harold Schmeitz (GAST) in topic weerstandsdraad
Ik heb pas geleden de stuiterende benzinemeter van mijn amazon gerepareerd. Dit bleek een slecht contact bij de vlotter te zijn. De draad leek voor 1/3 weggesleten te zijn, maar was nog heel. Het lipje van de vlotter bijbuigen om iets steviger tegen de draad aan te drukken was voldoende om weer goed contact te maken.

Is de draad helemaal weg? Ik zag bij mijn meter dat het printje ook omgekeerd kan worden, wel even de aansluiting aan de andere kant solderen, anders loopt je meter verkeerd om ;-)

Je kunt natuurlijk met een multimeter nameten wat de weerstand is, windingen tellen, en zo de weerstand per meter terugrekenen. Eventueel meenemen naar een electronicazaak in de buurt, daar kunnen ze je vast verder helpen.

Succes,
Harold

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.