Onvoldoende laadstroom

Lees meer
06-11-2009 20:01 #49391 door Theo Rutten
Onvoldoende laadstroom is gemaakt door Theo Rutten
<p>Ik heb een amazon van 69, en ik heb maar een laadstroom van 12,2 Volt.</p><p>Als ik hem elke dag gebruik is er niks aan de hand, maar als ik hem een dag of 3/4 laat staan, en hem dan wil starten, heeft de batterij vaak niet genoeg stroom...</p><p>Ik heb ook een 144 van 69, en die heeft wel een laadstroom van 14,4 Volt, ik heb de alternator en de spanningsregelaar van deze auto al eens op de Amazon gezet, maar de laadstroom blijft zo laag.</p><p>Ik heb het ook al eens geprobeert met een andere batterij, en een nieuwe zekeringskast, maar helaas...</p><p>Heeft er iemand een idee waaraan dit kan liggen? </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2009 09:18 #93636 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Onvoldoende laadstroom
<p>Hoi,</p><p>Dan is maar een conclusie te trekken en dat is dat de bedrading zoveel weerstand heeft. Je kan proberen een stukje eraf te knippen en nieuwe oogjes eraan te zetten. Beter is de draden te vervangen en flink dik draad te nemen. (goedkoop bij de Karwei per 5 meter) Groet, Ronald</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erik Verstraaten (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-11-2009 19:33 #93635 door Erik Verstraaten (GAST)
Beantwoord door Erik Verstraaten (GAST) in topic Onvoldoende laadstroom
<p>Hallo,</p><p>Ik onderschrijf de conclusie van Ronald Menges.Ik heb dit probleem en de (vermoedelijke)oplossing eerder beschreven op dit forum . Zie onder Elektrische installatie , d.d. 21-04-2009 met de titel "Laadstroom problemen PV544 van 1964". Groet, Erik Verstraaten.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
02-12-2009 16:39 #93634 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Onvoldoende laadstroom
<p>Wellicht voor de goede orde, je hebt een laadstroom en een laadspanning.De laadspanning is pakweg 13,5V maximaal.</p><p>De laadstroom is afhankelijk van de capaciteit van de dynamo en kan varieren van pakweg 35 tot 65 Ampere.</p><p>Als de laadspanning onder de 13.5V zit zal de dynamo nooit voldoende laden ondanks dat het dynamolampje toch uitgaat.</p><p>Meet eens de spanning op de dynamo B+ aansluiting en die op de accupool, dit moet nauwelijks verschillen, anders heb je ergens een weerstand. Zorg ook voor een goede massa, zowel op de dynamo als ook bij de accu.</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sven Hakbijl (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-12-2009 18:03 #93633 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Onvoldoende laadstroom
Vergeet bij het controleren en vernieuwen van eventuele kabels ook de massaverbindingen niet. Wanneer de dynamo, wissel- of gelijkstroom, maakt niet uit, perfecte pluskabels heeft maar de massa ( min ) is slecht, gaat het ook niet goed. En de kabel, meestal een platte gevlochten, van motorblok naar chassis kan ook ddor de jaren heen "op" zijn en slecht verbinding maken.

Overigens is er niets mis met een laadspanning van 14,4 V; men heeft ooit afgesproken dat de boordspanning bij moderne auto's met een wisselstroomdynamo <span style="font-style: italic;">gemiddeld</span> 13,8V is. Alle moderne apparatuur die voor de auto met 12V boordnet bedoeld is, is daarop berekend. Het is heel goed mogelijk dat de spanning wanneer de accu bijna geheel geladen is 15V of zelfs kort in de buurt van de 16V komt. Dit is echt nodig om de accu geheel te laden.

Succes met zoeken, Sven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.