Levensduur koolborstels 12v gelijkstroomdynamo amazon

• Niels Bijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2010 23:35 #49256 door Niels Bijl (GAST)
Levensduur koolborstels 12v gelijkstroomdynamo amazon is gemaakt door Niels Bijl (GAST)
<p>Vorige week naar ee botenbeurs (andere hobby) geweest in Dusseldorf en daar gingna een lekkere glijpartij van een paar honderd kilometer fijn mijn laadstroomlampje branden.</p><p>Gelukkig kwam ik op de accu (een nieuwe varta) met slechts stadslichtjes aan thuis. Van de week 's avonds buiten op de parkeerplaats de dynamo in- en uitgebouwd. (goede oefening hoor sleutelen in het donker , kun je het later zelfs met je ogen dicht) na inspectie bleek dat de koolborstels helemaal op waren.</p><p>Eerst de collector iets opgepoetst met een droog waterproof schuurpapiertje en daarna de nieuwe koolborstels uit eigen voorraad gemonteerd (nu in een lekkere warme schuur en met het licht aan!) Alles werkt nu weer als vanouds en dat rooie lampje gaat ook weer uit.</p><p>Vraag die nu wel naar boven kwam is wanneer kan ik herhaling van dit feest verwachten? Hoeveel kilometers gaan die koolborstels bij benadering mee??? Iemand van jullie ervaring? </p><p>Groet, </p><p>Niels</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-01-2010 00:30 #94418 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Levensduur koolborstels 12v gelijkstroomdynamo amazon
Iets in mijn vage herinnering zegt me: &plusmn; 50.000 km. Sinds ik met halogeenlampen en verwarmde achterruit rijd, heb ik een wisselstroomdynamo, tot nu toe zonder onderhoud. Met diverse Amazons heb ik overigens &plusmn; 500.000 km met gelijkstroom dynamo gereden.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Koen Meesters (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
31-01-2010 13:48 #94417 door Koen Meesters (GAST)
Beantwoord door Koen Meesters (GAST) in topic Levensduur koolborstels 12v gelijkstroomdynamo amazon
<p>Beste Niels,</p><p>Als het anker (waar de koperen strips opzitten die contact maken met de koolborstels) slecht is kun je een set koolborstels ook binnen 10.000 km helemaal opeten.</p><p>Ik heb er toen maar een wisselstroomdynamo ingezet, want ik heb niet zo'n zin om twee keer per jaar op straat onder de auto te kruipen om de dynamo eruit te vissen. Op zich is het wel te doen, maar je zult zien dat het altijd regent als het nodig is... (of er ligt 3 weken lang sneeuw).</p><p>Succes ermee, </p><p>Groet, Koen.</p>

• Niels Bijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2010 18:12 #94416 door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic Levensduur koolborstels 12v gelijkstroomdynamo amazon
<p>Hai Koen,</p><p>Ben bang dat je gelijk hebt. Nieuwe koolborstels gemonteerd en na 500km weer feest! Laadstroomlapje ging fel branden bij stationair en pas weer uit bij veel toeren. ? Dynamo er weer uitgesleuteld en de collector ziet er beroerd uit, plaatjes lijken wel aan elkaar gelast/gesmolten. Had nog een gelijkstroom dynamo uit eigen voorraad, dus die er maar ingezet. Hopenlijk blijft het nu wat langer goed gaan anders ga ik ook overstappen op een wissestroom exemplaar.</p><p>Welke wisselstroom dynamo is het minst kostbaar? Peugeot 205 dynamo ?</p><p> </p><p>Groet, Niels</p><p> </p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD