Controle lampjes dynamo en olie werken niet meer

• Jurgen van Schuppen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2010 15:22 #49030 door Jurgen van Schuppen (GAST)
Controle lampjes dynamo en olie werken niet meer is gemaakt door Jurgen van Schuppen (GAST)
Hallo allemaal,

Mijn controle lampjes van de dynamo en olie werken niet meer. Echter zijn de lampjes zelf niet stuk. Normaal gesproken gaan de lampjes branden op het moment dat ik contact maak. Dit doen ze dus niet. Op het moment dat ik de auto start licht heel kort het lampje van de dynamo op. Bij het lampje van de oliedruk heb ik nog geen een keer leven gezien. Nu werkt de kachel ventilator ook niet meer. Maar vreemde bijkomstigheid is wel dat als ik de kachel ventilator inschakel plots het dynamo lampje begint te branden. Ik heb zelf niets gewijzigd aan het elektrische systeem.
Iemand een idee waar ik het zoeken moet?

Alvast bedankt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-05-2010 23:07 #95465 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Controle lampjes dynamo en olie werken niet meer
Het niet werken van het AMP lampje zou ik in eerste instantie zoeken in een defecte zekering (of zekering die slecht contact maakt).

Voor de oliedruk zou ik eens kijken of het draad vanaf de sensor wel goed is.
Die wordt door de hitte van de motor nog wel eens bros en dan breekt hij.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-05-2010 14:56 #95464 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Controle lampjes dynamo en olie werken niet meer
<p>Hoi Jurgen,</p><p>Als de 25 amp zekering waar Lars het over heeft geen oplossing geeft kijk ook even aan de achterkant van je benzine meter. Op een terminal komen 5 draden samen en die zijn allemaal gerelateerd aan jouw probleem omschrijving. Kijk even of deze goed vast zit en alles netjes schoon is. </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD