Aansluiten toerenteller/vervolg van 6 april jl

Lees meer
16-05-2010 15:10 #49027 door K.W. Stoel
<p>Beste mensen,</p><p>Nadat ik van Bernard het aansluitschema kreeg kon ik toch niet de teller aansluiten, omdat de kleur van de draden afweek. Via VDO lukte het me ook niet een goed schema te krijgen. Nadat ik de teller heb opengemaakt kwam ik er achter hoe ik moest aansluiten. De verlichting van het klokje functioneert. Ik weet hoe ik + en - moet aansluiten, ik weet ook dat de groene draad naar de bobine gaat. Maar deze bobine heeft naast de dikke draad die naar bovenkant en het midden van de verdeelkap gaat maar 1 dunne draad (en geen plus en min draad) die naar de zijkant van de verdeelkap/condensator gaat. Omdat ik bij mijn vorige Volvo 164 een keer kortsluiting heb gehad bij het aansluiten van een toerenteller nu mijn aarzeling en daarom onderstaande vraag:</p><p> </p><p>IS DE AANSLUITING VAN DE DUNE DRAAD OP DE BOBINE HET AANSLUITPUNT VOOR DE GROENE DRAAD VAN DE TELLER? </p><p>Ik hoor het graag. BVD/grt</p><p>Klaas</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2010 18:25 #95468 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Aansluiten toerenteller/vervolg van 6 april jl
Ja. Zo heb ik het ook aangesloten. De dikke draad is de hoogspanningskabel naar de verdelerkap, daar moet je niks aan doen. De hoogspanning van de ontsteking zou het metertje doen doorbranden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.