gordelreminder
- Stef de Wachter
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-05-2010 23:37 #48996
door Stef de Wachter
gordelreminder is gemaakt door Stef de Wachter
Het lampje 'fasten belt' van mijn ES blijft continu branden. Het gaat enkel even uit als hij in neutraal komt of in de achteruit, wat normaal is.
Eenvoudigste oplossing is het lampje eruit halen maar ik verkies de orginaliteit.
Hoe los ik dit op?
Eenvoudigste oplossing is het lampje eruit halen maar ik verkies de orginaliteit.
Hoe los ik dit op?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-05-2010 23:56 #95582
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic gordelreminder
<p>Gordel om doen al geprobeerd?
</p><p>FF zonder dollen , blijft het lampje ook branden als je niet op de stoelen zit? </p><p>Dan zit t probleem in de stoelen.(of bedrading van/naar de stoelen)</p><p>Neem aan dat in beide voorstoelen een druksensor /schakelaar zit die bepaald of lampje wel of niet mag branden , zelfde voor de gordelbevestigingspunten.</p><p> </p>
- 08541-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-05-2010 13:10 #95581
door 08541-dummy
Beantwoord door 08541-dummy in topic gordelreminder
In de bestuurdersstoel zit geen schakelaartje, dat zou ook geen zin hebben: als daar niemand zit rijdt de auto niet en hoef je geen gordel om. In het systeem zitten dus drie schakelaartjes: in de linker- en rechter gordel (het ding waar je de gordel in steekt) en in de rechterstoel. Mogelijke verdachten zijn dus in het gordelding aan jouw kant en het schakelaartje in de rechterstoel. Ik heb dat in mijn eerste Volvo (144) ooit weer aan de praat gebracht, en vond het van een vertederende knulligheid.
Brandt het alleen als je alleen rijdt, of ook als er rechts iemand zit? Daarmee bepaal je of het het ene dan wel het andere schakelaartje is.
Dat het lampje uitgaat bij schakelen is inderdaad logisch, het hele systeem is ook geschakeld op de versnellingsbak, zodat het alleen brandt als een versnelling ingeschakeld is.
Richard
Brandt het alleen als je alleen rijdt, of ook als er rechts iemand zit? Daarmee bepaal je of het het ene dan wel het andere schakelaartje is.
Dat het lampje uitgaat bij schakelen is inderdaad logisch, het hele systeem is ook geschakeld op de versnellingsbak, zodat het alleen brandt als een versnelling ingeschakeld is.
Richard