Benzinemeter/temperatuurmeter slaan uit

• Gijs Wilbrink (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2010 18:22 #48993 door Gijs Wilbrink (GAST)
Benzinemeter/temperatuurmeter slaan uit is gemaakt door Gijs Wilbrink (GAST)
Dag allemaal. Ik heb even een vraag. Vandaag heb een stuk gereden. Alles ging prima. Toen ik bijna thuis was, zag ik dat mijn benz en temp meter ineens helemaal uitsloegen. En vervolgens kwam er rook onder het dashboard vandaan. Snel even gestopt en in ieder geval het draadje van de temperatuursensor losgetrokken. Hoe kan dit ineens ontstaan? Zou er iets losgetrild zijn en kortsluiting veroorzaken? Benzine meter is niet losgekoppeld. Blijft er nu kortsluiting ontstaan? Heb liever niet dat er nog meer smelt...Bedankt alvast! Ik ga morgen de teller er maar eens uit halen..Groeten!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 12021-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-05-2010 20:49 #95591 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic Benzinemeter/temperatuurmeter slaan uit
Ik heb ook een keer een bijna smeltende temperatuurmeterkabel gehad. De mantel werd heet en begon te vervormen. Dat bleek te liggen aan een slechte massa. Ik zou controleren of de massakabel aan je motorblok, rechtsonder ter hoogte van je koppelingshuis, voldoende massa maakt. En ook je massakabel van de accu naar het schutbord even schoonmaken. Bij mij was het euvel toen voorbij.

PV444 - 1955

• Gijs Wilbrink (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2010 12:04 #95590 door Gijs Wilbrink (GAST)
Beantwoord door Gijs Wilbrink (GAST) in topic Benzinemeter/temperatuurmeter slaan uit
Ik heb de kmteller er even uitgehaald. Er lag wel een moertje los onder de teller unit, maar kon niet vinden waar die vandaan kwam. Verder hingen er geen losse draden uit. Daarna even naar de accu gekeken, bleek dat de massakabel van de accu van ouderdom was gebroken. De massakabel zat op een schroef die ik niet meer los krijg. Ik heb hem dus even aan een andere schroeven verbonden (tijdelijke oplossing, want heb niet zo'n ringetje om hem om een schroef te leggen). De benzinemeter slaat echter nog steeds uit. Moet de massakabel perse op de plek waar hij zat? (hij zit nu gewoon op een andere schroef op dat plaatje dat tegen het schutbord zit) Hij moet nu toch gewoon massa hebben? De massakabel van het motorblok zag er prima uit verder. Iemand een idee wat er mis kan zijn verder?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD