Olietemperatuurmeter p1800

• Ben Eijs (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2010 10:01 #48954 door Ben Eijs (GAST)
Olietemperatuurmeter p1800 is gemaakt door Ben Eijs (GAST)
<p>Aangezien ik in mijn P1800 een ruilmotor heb zitten, heb ik geen aansluitmogelijkheid meer voor mijn olietemperatuurmeter. Wat kan ik doen? kan ik de olietemperatuurmeter paralel aansluiten met de koelwatertemperatuurmeter of gaat dat problemen geven met de inwendige weerstand van de meters, of is de aanwijzing dan niet meer correct?</p><p>Ik heb ook vernomen dat er oliepeilstokken zouden bestaan met een sensoraansluiting, een carterplug met sensoraansluiting wordt mij afgeraden, mogelijkheid van leeglopen van carter bij beschadiging en ik heb er nog nooit een kunnen vinden, dan is zo'n oliepeilstok met sensor veel veiliger.</p><p>Ben Eijs Tienhoven.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-06-2010 14:55 #95733 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Olietemperatuurmeter p1800
<p>Om te weten of een parallelaansluiting met de koelwatermeter werkt moet je beide meters doormeten om te zien of de interne weerstand gelijk is. Losse Bosch meters zijn doorgaans hetzelfde voor olie en water, maar van Smiths ben ik niet zeker. Overigens zou je dan twee keer de koelwatertemperatuur zien. </p><p>Rustbuster verkocht peilstokken met een sensor voor kevers. Of dat zo past en ook nog eens compatibel is met de meter betwijfel ik. </p><p>Ik zou een bus met de juiste draad inlassen in de carterpan. De sensor zit bij mijn P1800 in de zijkant van de pan net achter de balk van de vooras. Schade op die plek maak ik me niet zoveel zorgen over. </p><p>Volgens mij had VDO ook carterpluggen met een sensor. Wellicht is zoiets ook te maken. Dan heb je wel weer iets kans op schade.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD