Mijlensnelheidsmeter

• Ko Dijkema
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2010 19:34 #48921 door Ko Dijkema
Mijlensnelheidsmeter is gemaakt door Ko Dijkema
<p>Hallo,</p><p>Ik heb een mijlensnelheidsmeter in mijn 1800S, nu heb ik een KM snelheidsmeter gekocht,het glas was stuk en ik wilde graag een KM snelheidsmeter.</p><p>Nu is het groene gedeelte van de KM meter erg lelijk..</p><p>Mijn vraag is, kan ik het binnenwerk van de mijlenteller ongestraft in de km teller zetten.</p><p>Ik ben me er van bewust dat de kilometerafstanden in mijlen aangegeven worden.</p><p>Maar het gaat mij om de snelheid, wordt die wel goed aangegeven op de schaalverdeling van de KM teller.</p><p>Op het groene gedeelte van de mijlenteller staat het nummer: SN6124/00 1000, op de KM teller staat:SN6124/01 620</p><p>Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven, alvast bedankt.</p><p>Groet,</p><p>Ouko Dijkema </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-07-2010 20:12 #95876 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Mijlensnelheidsmeter
<p>1 mijl is gelijk aan 1609 meter; het is dus een kwestie van de schaalverdeling van beide tellers opmeten en je weet 't!</p><p>het binnenwerk blijft immers gelijk, want dat zet je over; dus als de plaats van b.v. 100 km/uur overeenkomt met de plaats van 120/1,609=75 mph dan gaat 't goed.</p><p>succes ermee!</p>

Groet, Hans

• Ko Dijkema
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 15:40 #95875 door Ko Dijkema
Beantwoord door Ko Dijkema in topic Mijlensnelheidsmeter
<p>Hartelijk dank Hans,</p><p>Ik ga ermee aan de slag.</p><p>Groet, Ko</p>

• René Ruiter
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-10-2010 16:00 #96666 door René Ruiter
Beantwoord door René Ruiter in topic Mijlensnelheidsmeter
<p>Heeft de teller ook niet te maken met het deeltje wat onder in je versnellingsbak zit, volgens mij moet je die vervangen als je van Miles naar KM gaat</p><p> </p><p>Rene</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD