P 1800S Toerenteller, benzinemeter, ruitenwissers en kachelaanja
- Ben Mobach (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-08-2010 23:06 #48846
door Ben Mobach (GAST)
P 1800S Toerenteller, benzinemeter, ruitenwissers en kachelaanja is gemaakt door Ben Mobach (GAST)
<p>Bovenstaande zaken vallen spontaan tegelijk uit onder het rijden en gaan soms weer werken. Het heeft vaak ook te maken met het inschakelen van de overdrive. ( maar dit is niet altijd het geval). De P 1800S ( BJ 1966 ? amerikaanse invoer) is uitgevoerd met 2 glaszekeringen. Dit is verder in orde, heb dit ook goed schoon gemaakt zodat er geen corrosie is. Zekeringen branden ook niet door. Bedrading ziet er verder prima uit. Een aantal maanden geleden alleen de KM tellerkabel vervangen. Alleen dit probleem is van de laatste week. Graag reactie wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-08-2010 08:38 #96237
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic P 1800S Toerenteller, benzinemeter, ruitenwissers en kachelaanja
Stroom kringschema d'r bij pakken en kijken of bovenstaande zaken op één zekering zit. Bij de Amazon zat ook één hele dikke en dit was volgens mij ook de hoofdzekering en die kon bij een amazon wel is voor problemen zorgen en vervangen was meestal de enige optie. Of een P1800 S deze ook heeft weet ik niet. En anders toch alle zekeringen vervangen, dat is het makkelijkste en het snelste.
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-08-2010 09:32 #96236
door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic P 1800S Toerenteller, benzinemeter, ruitenwissers en kachelaanja
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Hallo Ben,</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Ik heb bij mijn amazon ook het zelfde probleem gehad.</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Ik heb toen alle zekeringen vervangen en contacten opgeschuurd.</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Echter bleef het probleem aanhouden.</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Ik <span style="mso-spacerun: yes"> </span>heb toen een nieuw zekeringen blok geplaatst en nu werkt het</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">weer zonder problemen.</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">De contacten van het oude zekering blok zaten los.</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">En dat zorgde dus voor het uitvallen van de stroom.</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Ik hoop dat je zo je probleem kunt oplossen.</font></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Groetjes ronald</font></p><p> </p>
- Hans Mollema
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-08-2010 20:42 #96235
door Hans Mollema
Beantwoord door Hans Mollema in topic P 1800S Toerenteller, benzinemeter, ruitenwissers en kachelaanja
<p>beste Ben,</p><p>weet je zeker dat er maar 2 zekeringen zijn? orgineel horen er 3 te zijn, 2 op het li spadbord bij elkaar en een 3e meer naar de radiator toe, daarop zit bij mijn 1800 s, bouwjaar 1966, oa benzine meter, ventilator en ruitenwissers.....Zitten er wel de juiste 35 amp zekeringen in? zijn lastig te krijgen, daarom worden ze wel eens vervangen door 30 amp, maar daar werkt het niet beter van...gr Hans </p>
20-08-2010 10:56 #96234
door Danny Meeuwessen (GAST)
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic P 1800S Toerenteller, benzinemeter, ruitenwissers en kachelaanja
<p>Vooropgesteld dat je bedrading nog origineel zit dan zitten alle apparaten die je opnoemt op 1 zekering, de kachelaanjager zit doorverbonden op de benzinemeter. Op deze zekering zitten ook remlichten, achteruitrijlicht en knipperlichtrelais, dus die zou je ook eens moeten controleren als het probleem zich voordoet. De Lucas zekeringenkastjes zijn beruchte onderdelen qua elektrische storingen, dus goed schoonmaken of vervanging zal waarschijnlijk al veel goeds doen. De zekering zelf zal wel goed zijn, die is kapot of heel, het gaat om de contacten in het kastje die vastgeklonken zitten en los gaan zitten of sterk vervuilen. Zie
volvo1800pictures.com/document/Service_m...cal_system_p1800.pdf
</p><p>Voor het elektrisch schema, je zult het laatste schema moeten hebben. Er staan 3 zekeringen op waarvan 2 verticaal getekend. De rechtse daarvan is dan de verdachte. Succes!</p>
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
- Ben Mobach (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2010 22:20 #96233
door Ben Mobach (GAST)
Beantwoord door Ben Mobach (GAST) in topic P 1800S Toerenteller, benzinemeter, ruitenwissers en kachelaanja
<p>Allen bedankt voor de zeer nuttige informatie. Het probleem is inmiddels opgelost. Hans bedankt voor de tip dat er nog een derde zekering aanwezig is richting radiateur. Deze 35 A zekering zat heel los en was geoxideerd. Schoongemaakt en weer opnieuw aangesloten en vast gezet. Dit was echter niet het probleem. Het probleem zat in de 2 zekering kast waar een zekering op het oog nog prima was maar naar later bleek aan de zijkant nog maar fractioneel vast zat en dat die de oorzaak was van het algehele probleem. De metalen zijkant van de zekering liet los bij het glas. Alle reacties waren dat het bij of in de zekeringkastjes het probleem zou zitten en dat verder zoeken of door meten van de kabelboom overbodig zou zijn. </p><p>Prima zo'n Forum. Nogmaals hartelijk dank. Groet Ben Mobach.</p>