oliedruk sensor voor Smiths electrische oliedrukmeter op dashboard P1800ES

Lees meer
02-08-2023 16:35 #204050 door Jaap van der Stad
Veel rondgebeld naar de diverse webshops in NL, maar men geeft geen juiste info, of staat met de mond vol tanden. Op mijn motorblok zit een sensor met de aansluiting voor het olielampje. Echter geen aansluiting naar de Smiths oliedrukmeter op het dasboard. Inmiddels verteld men mij dat ik een T-stuk ( 419834) moet aansluiten op het blok, met aan 1 kant de sensor voor het lampje, en aan de andere kant ???????????.De enige info die ik krijg is om verder te gaan met die tweede aansluiting op het T-stuk met een flexibele oliedrukleiding ( 419860) met daaraan olieleiding oliedrukmeter ( 68387). Maar dit is volgens mij de aansluiting voor een mechanische meter / klok. Ik dacht dat voor een electrische klok hier een sensor ergens tussen moet zitten. 
Is er iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen??

Bij voorbaat dank,

Jaap 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2023 18:57 #204053 door Rudi Dortangs
Hallo Jaap,
de originele oliedrukmeter van een 1800E/ES is mechanisch (en dus niet electrisch) en wordt zoals beschreven eerst (vanaf blok) met een flexibele en daarna (naar meter) met starre leiding angesloten.
Dus je hebt of een originele mechanische oliedrukmeter maar niet goed gekeken of goed gekeken maar een niet originele electrische oliedrukmeter.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2023 21:05 #204055 door Fred Kok
Beste Jaap, Rudi,
 Het hoeft geen probleem te zijn/worden. \
A /Wat is het bereik op de schaal van de electrische meter? en eventueel fabrikaat
B/ google op bijv op VDO, daar vind je allerlei div instrumenten dus ook sensoren voor de olie druk meters met het corresponderende bereik (anders mis aanwijzing)
Schroef het "T" stuk met teflon tape in het blok en schroef de sensor + de standaard sensor erin.
Succes Fred 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2023 08:56 #204056 door Ed van der Zee
De pijpjes voor de originele oliedrukmeter, tussen meter en motor, zijn verkrijgbaar. Ombouwen naar elektrisch is, net als voor watertemp, mogelijk

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2023 10:17 #204058 door Jaap van der Stad
Beste ED, Fred en Rudi,

Bedankt voor jullie reacties. Vrije tijd is een schaars goed onder liefhebbers van oude Volvo's.is mij gebleken. Maar laat ik nu toch iemand bereid gevonden te hebben om me a.s. vrijdag te helpen met dit euvel. Ik ga hem jullie berichten laten lezen en dan komt het hopelijk allemaal goed.

Bedankt zover,

Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2023 17:46 #204080 door Jaap van der Stad
Hallo Ed, Fred en Rudi, Ik zou inderdaad een verbinding van het blok naar de Smiths oliedrukmeter in het dashboard moeten hebben middels een T-stuk in het blok en 2 leidingen ( star en flexibel).naar de meterklok. Ik heb inmiddels alles besteld en ga volgende week weer aan de slag..De P1800 ES is nu bijna klaar om naar de keuring te gaan. Een traject van 2 jaar. Ik had net zo goed een nieuwe  kunnen kopen met al die nieuwe onderdelen die er nu in zitten,, maar ja, die is 50 jaar geleden uit de verkoop gegaan.

Groetjes en bedankt voor de hulp,

Jaap
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.