Problemen met dashverlichting en achterverlichting

Lees meer
22-02-2023 20:29 #202236 door Ray Matuszewski
Problemen met dashverlichting en achterverlichting is gemaakt door Ray Matuszewski
Hallo, afgelopen weekend was ik even op pad met de volvo 740 uit '86. Op de heenweg was er niks aan de hand. Op de terug weg zag ik meteen dat de stadslicht/dimlicht lamp in de dash niet meer werkt. Ook werken de lamp draaidknop, lamp achter de verwarming en de lampen achter de km teller klok niet meer. Kan het zijn dat dat ze echt allemaal toevallig op het zelfde moment kapot zijn? 

Ik heb zelf het een en ander gelezen over de rheostaat/dimmer. Waar vind ik deze en hoe kan ik deze (of die lampjes) in jip en janneke taal, ik ben geen elektro technicus, vinden en fixen? 

Ook doet de achterrem lamp niet meer aan de bestuurderskant. Deze heb ik een paar keer geprobeerd te vervangen maar nog steeds deed ie het niet. En nu doet de normale rode licht het ook niet meer... Help!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2023 09:24 - 23-02-2023 09:35 #202241 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Problemen met dashverlichting en achterverlichting
Klinkt eerder als een kapotte zekering.
Kijk hier eens voor een overzicht van de zekeringen en waarvoor ze dienen:  www.autogenius.info/volvo-740-1986-fuse-box-diagram/

Het zou ook kunnen dat er (achter het dashboard) een stekker met meerdere aansluitingen niet goed vast zit.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.