geluid clignoteur te zacht

Lees meer
15-09-2022 15:50 - 15-09-2022 15:50 #200213 door Joop van Putten
geluid clignoteur te zacht is gemaakt door Joop van Putten
Het geluid van de clignoteur van mijn Amazon is te zacht (althans voor mijn oren). Ik laat dus onbedoeld de richtingaanwijzer nog weleens aan staan bijvoorbeeld na het inhalen op de snelweg. Is er een mogelijkheid dat tik-tak-geluid te versterken of een ander tik-tak-apparaatje ertussen te monteren?  

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2022 19:34 - 15-09-2022 19:37 #200217 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic geluid clignoteur te zacht
In moderne auto's zit een electronische tik-tak, pling-plong of hoe je t maar wil noemen. In een Amazon zit een mechanisch knipperrelais, met een bimetaaltje en een schakelend contact. Handige bijkomstigheid is dat je knipperlichten een ander knippertempo krijgen als er een lampje stuk is omdat er minder stroom gaat lopen waardoor het bimetaaltje minder snel verwarmd wordt: hierdoor weet je gelijk dat er een lampje stuk is. Maar dit terzijde  . Het geheel is samengebouwd in een aluminium doosje dat tevens de functie heeft om het geluid van het schakelende contact te versterken. Meestal zit dat ronde doosje in een klem bevestigd onder je dashboard. Kijk eens of dat helemaal vrij zit en of er geen kabels of andere zaken tegenaan hangen die het geluid dempen. Het doosje wat verdraaien in de klem kan ook helpen.
Mocht het niet lukken dan zou je natuurlijk een gewoon autorelais (met 2 diodes voor L en R) mee kunnen laten knipperen met je richtingaanwijzers; die tikken over t algemeen vrij duidelijk. En anders een piepertje zoals op motoren en scooters gebruikt wordt.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2022 20:07 #200219 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic geluid clignoteur te zacht
Hoi Joop,

Ik zou een er eentje van een ander merk proberen.

Groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2022 00:52 #200222 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic geluid clignoteur te zacht
monteer aan het knipperlichtlampje in het dashbord een toetertje.

m.vr.gr.

Johan Geers 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2022 08:38 #200223 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic geluid clignoteur te zacht
Zoals Niek al aangaf : sommige knipper relais maken meer herrie .....

Kom je er niet uit dan is dit een kant-en-klare oplossing met buzzer : spiyda.com/flasher-unit-for-led-lights.html
(is in feite net zoiets als Johan al bedoelde ....)
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2022 10:53 #200226 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic geluid clignoteur te zacht
Bedankt allemaal. Ik denk dat ik de tip van Hans eerst ga proberen. Het relais was ingepakt in en tegen een draadboom. Ik heb hem nu helemaal vrijhangen tegen de achterkant van het metalen dashboard. Het geluid is aanmerkelijk beter. Voorlopig maar eens zo proberen :)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.