Smiths toerenteller aansluiten

Lees meer
01-06-2022 21:46 #199214 door Hans W.
Smiths toerenteller aansluiten is gemaakt door Hans W.
Hallo, leuke toerenteller gekocht van Smiths maar weet iemand hoe ik hem aan moet sluiten?
     
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2022 23:51 - 01-06-2022 23:53 #199217 door Joris van Nispen
Beantwoord door Joris van Nispen in topic Smiths toerenteller aansluiten
Oei... net gedaan - maar dat was in mijn 1800E. Daarin zitten er 3 unieke connectoren op, zodat het niet fout kan gaan. Dit ziet er inderdaad een stuk ingewikkelder uit voor de argeloze mechanische sleutelaar. De witte draad zal evenwel net als bij de latere modellen naar je distributeur lopen voor de pulse. En voor de rest is de redding op dit forum vast nabij...

Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2022 07:32 #199220 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Smiths toerenteller aansluiten
Zie www.oudevolvo.nl/blog/2014/03/31/smiths-...-icm-123-ontsteking/ voor wat info.
Die twee oogstekkers zijn de voeding en het witte lusje is de puls vanaf de bobine.
Het is dus even checken welke van de twee oog stekkertjes massa is. Ik gok dat die ook wel doorverbonden is met het huis dus even de multimeter erop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2022 09:58 #199221 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Smiths toerenteller aansluiten
Lars en Joris bedankt, 
 ik kan hier weer verder mee. 

Hans
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
04-06-2022 11:13 #199243 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic Smiths toerenteller aansluiten
Hallo Hans,
Ik heb het eens uitgeplozen, want zoveel reacties zoveel aansluitschema's, waardoor je als leek alleen maar de weg kwijtraakt. Smith heeft ook meerdere uitvoeringen, met - dan wel + aan de massa.
Je hebt een eerste generatie Smiths RVI elektronische toerenteller. Volgens de fabrikant werkt deze, zonder modificatie, niet in combinatie met een volledig elektronische ontsteking, echter wel met een ontsteking waarbij alleen het onderbrekergedeelte door een elektronische unit is vervangen, zoals bij de Accuspark. Verdere info op: "A Gentleman's Guide To Smiths Electronic Tachometers". Onder "Smiths Motor Accessory Division" vind je een uitgebreide manual over de RVI serie.
Het aansluiten is weer anders dan normaal, omdat op onze bobines alleen een negatieve en hoogspanningsaansluiting  zichtbaar zijn, geen positieve aansluiting.
Het gaat als volgt:
- verwijder de draad tussen onderbreker en - aansluiting bobine
- in plaats hiervan de witte impulsdraad aansluiten, met de zwarte marker aan verdelerzijde en de rode marker aan bobinezijde
- van de drie connectoren is de linker afgeblokt. Het middelste contact is de voeding; deze voedingsdraad verbinden met de + van het (gezekerde) contact. De rechtse connector verbinden met massa. 
 In combinatie met mijn traditionele punten ontsteking werkte het toen. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2022 11:17 #199244 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Smiths toerenteller aansluiten
Ha Sjef, bedankt! Ik ga het proberen, rij overigens al 23 jr met normale contactpuntjes ook al ligt er een 123 ontsteking op de plank te wachten. 
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2022 10:46 #200044 door Erik van Dommelen
Beantwoord door Erik van Dommelen in topic Smiths toerenteller aansluiten
Ik ben net zelf aan het zoeken voor mijn VDO toerenteller. Ik stuur hierbij een screenshot van een schema. Succes
Kijk eventueel ook op Oudevolvo.nl.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.