accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact

Lees meer
15-02-2022 15:43 #197815 door Jaap van der Stad
accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact is gemaakt door Jaap van der Stad
De restauratie van de P1800 nadert het einde. Maar er resteren nog een klein aantal zaken betreffende het electra circuit. En dat is nu net  waar de 2 sleutelaars weinig verstand van hebben. De motor loopt inmiddels goed met gestelde kleppen. De lichten doen het. Nieuwe accu, maar als de motor uit gezet wordt en het sleuteltje uit het contact getrokken wordt, loopt de accu langzaam leeg. Er zit ergens een lek. Maar waar????
Graag  suggesties hoe dit euvel opgelosd kan worden.

mvg,

Jaap van der Stad 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2022 18:35 #197822 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Meten is weten, zomaar op de gok gaan werken is lastig.
Laatst bij een kennis met P1800 een soortgelijk probleem  gehad. Bleek een diode in de dynamo defect te zijn. Heb je een dynamo waar op de  achterzijde een extra koelblok zit? Grote kans dat die de boosdoener  is.
Je kunt deze oorzaak uitsluiten door de B+ draad van de dynamo los te nemen. Als de accu dan niet meer leegloopt is de dynamo de boosdoener. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 00:58 #197833 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Als alles nog orgineel is, is de bovenste zekering in je zekeringkastje verbonden met de plus van de accu.
Deze zekering gaat naar de lichtschakelaar en daar kan ook een probleem inzitten.
Haal deze zekering er eens uit en kijk of het probleem er nog is.
Anders is net wat Han zegt de dynamo een probleem.
Je heb toch geen soundinstallatie met versterker (s) er inzitten want deze zitten ook constant op de plus van de accu en als een van deze versterkers een beetje rot is heb je ook problemen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 11:52 #197836 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Bedankt voor je reactie. Er zit geen radio ( de oude is eruit gehaald) in of erger nog, een soundinstallatie. Hij maakt al lawaai genoeg. Zelf dacht ik nog dat het euvel misschien zat in het feit dat ik de oude claxons eruit gehaald heb, deze waren volledig verroest, er er nieuwe in gezet heb. Maar deze zijn nog niet aangesloten.. Ook is er een nieuw sportstuur ingezet, waarvan de aansluiting op de claxons moet nog gebeuren.  Maar misschien zit ik er ook volledig naast. Ik ga eens kijken naar de aanwijzing van Han Misdom.

Groeten,

Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 12:16 #197837 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Hallo Han,

Fijn dat je nog met me wil spreken, na het probleem met de remklauw op de sleuteldag. Ik heb op de achterkant van de Dynamo gekeken, maar ik kan hier geen extra koelblok vinden, voor zover mijn lekenoog kan zien. Han ik wou dat ik ook een kennis van je was, want dan kon ik de auto naar je toebrengen voor de laatste loodjes ( stroom lekkage, verstraleers aansluiten, claxons aansluiten, kachel ventilator). Alles tegen betaling natuurlijk. Daarna kan hij naar de APK en de RWD,, want hij heeft  al gereden. Even goede vrienden als het niet lukt.

Groeten,

Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 13:36 #197838 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Wanneer je een wisselstroomdynamo hebt en je haalt de sleutel uit het contactslot en het  amperelampje blijft branden,is er een diode in je dynamo stuk.
Ik heb dat vaker gezien.

Succes,Niek de Boer. De 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 14:09 #197842 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Dag Jaap, wat is die witte rook uit je motorblok, is je rembekrachtiger soms stuk. Het leeglopen van de accu kun je eenvoudig zelf opsporen door













Dag Jaap, de witte rook uit het .motorblok komt dat door een defecte rembekrachtiger? Het opzoeken van een stroomgebruik m



















Dag Jaap, de witte rook uit het motorblok komt dat door een defecte rembekrachtiger? De stroomverbruik kun je opsporen  door een van de accuklemmen los te nemen en met de klem de accupool  aan te raken. Als er geen vonk overspringen is het probleem opgelost. Bij deze handeling stroom verbruikers een voor een uitschakelen. Groeten Albert.








          





 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 15:48 #197845 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Hoi Albert, het is gelukkig geen witte rook, daarvoor moet je bij het Vaticaan zijn, maar dunne afdekfolie. Je andere aanwijzingen zal ik gaan bekijken.
groeten,

Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 15:50 #197846 door Jaap van der Stad
Beantwoord door Jaap van der Stad in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Hoi Niek, ik denk niet dat het Amperelampje bleef branden, maar we gaan het bekijken.

Groeten en bedankt,

Jaap

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2022 17:46 #197849 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic accustroom lekt weg ook als sleuteltje uit contact
Dag Jaap, omdat ik het zelf meegemaakt heb, remvloeistof aangezogen in het motorblok met gevolg een enorme witte rookpluim. Zelfs dacht ik te zien dat er een rookpluim uit de olievuldop komt. Succes met het zoeken. Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.