zekeringenkast 245: wie weet welke amperage de zekeringen moeten hebben

Lees meer
24-01-2022 09:20 #197480 door Herbert Bos
Voor mijn volvo 245 GL uit 1981 zoek ik een schema welke type zekering (amperage) bij welk onderdeel hoort. Ik wil graag de zekeringkast schoonmaken en daarna een set goede, nieuwe zekeringen erin doen. 
Vraag, Is het verstandig om na het opschuren ook een likje vaseline of iets dergelijks op de contacten smeren? 
Hartelijke groet, herbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
24-01-2022 10:41 #197484 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic zekeringenkast 245: wie weet welke amperage de zekeringen moeten hebben
Beste Herbert,

Bij de documentatie -> Toegelaten modellen -> 200 serie -> elektrische-installaties en dan 1981_part_1 wiring_diagrams_ downloaden.
Op pagina 4 staat deze lijst van zekeringen. Dit is hoe het origineel zat.
 

Succes, Arend-Jan

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-01-2022 11:17 #197485 door Herbert Bos
super bedankt Arend-Jan, 
ik ga er mee aan de slag. 
En dat likje vaseline? is dat een goed idee om corrosie te voorkomen? Of heb je een beter idee? 
gr herbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
24-01-2022 11:40 #197487 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic zekeringenkast 245: wie weet welke amperage de zekeringen moeten hebben
Mijn zekeringkast(Amazon) heeft het niet, maar ik heb het wel op de contacten van mn accu gedaan.
Mijn zekeringkast is dan ook wel erg roestig en ga ik binnenkort vervangen, maar die zit ook in de motorruimte ipv cabine.

Als het niet vochtig is in je cabine en geen water je zekeringen in loopt, dan zou ik het niet per se doen, maar het kan (denk ik) geen kwaad.
Groetjes, Arend-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.