Instrumentenpaneel 140 -'72

Lees meer
21-01-2022 22:15 #197445 door Paul Franse
Instrumentenpaneel 140 -'72 is gemaakt door Paul Franse
Ik ben bezig de printplaat van het instrumentenpaneel te vervangen. Ik heb een vervanger gevonden, maar een paar dingen wijken af:
De fittingen voor de achtergrond verlichting wijken af, deze zijn groter en de contacten zitten aan de buitenkant. Welke fittingen met welke lampjes heb ik hier voor nodig?
De spanningsregelaar zat rechtstreeks op de oude printplaat met een massa verbinding aan het huisje. Bij de nieuwe printplaat zit deze vast met kabeltjes en hangt deze achter het paneel. Dat lijkt me niet de bedoeling. Wie weet de oplossing?

Life is what you make it!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2022 00:21 - 22-01-2022 00:22 #197446 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Instrumentenpaneel 140 -'72
Hallo Rob,
helaas kan ik nu niet bij mijn onderdelen kijken of en wat ik nog heb, maar eventueel heb je iets aan deze foto.
(zover ik het zie en herinner is er bij deze variant een rubberen houder voor de regelaar)
groeten,
Rudi

 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2022 10:53 #197450 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Instrumentenpaneel 140 -'72
Hallo Rudi,
bedankt voor je antwoord! Hieruit blijkt dat het huisje van de spanningsregelaar niet perse aan de massa hoeft te liggen, en dan kan ik dit wel oplossen.

Blijft nog de vraag welke fittingen en lampjes geschikt zijn.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2022 12:30 #197454 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Instrumentenpaneel 140 -'72
De printplaat lijkt op die van de latere (1973+) units, dus waarschijnlijk zijn de lampjes dezelfde, maar helaas kan ik dat dus nu ook niet kijken/vergelijken.
In de onderdelenboeken heb ik niet gekeken, de lamphouders zouden daarin dan hetzelfde onderdeelnummer moeten hebben.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2022 13:11 #197455 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Instrumentenpaneel 140 -'72
Zojuist terug van de automaterialenhandel. Ik had het paneel meegenomen. Eerst werd er bedenkelijk gekeken en verondersteld dat men deze lampjes niet had, maar na enig graven in de oude doos kwamen er twee passende lampjes tevoorschijn! Ze zijn van het merk Pressec, er staat geen typenummer op. Dit topic kan gesloten worden.

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.