Gevaren lichten Volvo 144 1968

Lees meer
27-09-2021 13:43 #195850 door Steverink
Gevaren lichten Volvo 144 1968 is gemaakt door Steverink
Hoi allemaal!

Ik heb een 1968 Volvo 144 uit California. Hij heeft een warning lights switch die je uit moet trekken, met zo'n rood warning glaasje erin. Op een gegeven moment bleef het lampje van de knipperlichten branden op het dashboard. Knipperlichten en gevarenlichten werken wel gewoon, en het lampje op het dashboard knippert wel feller en minder fel als ze aanstaan, maar het lampje gaat nooit meer helemaal uit! Alle lampjes op het dashboard werken prima, dus ook een lichtschijnsel van een ander lampje. Hij is lekker fel haha!

Nu wilde ik het relais wat achterop de warning lights switch zit vervangen, en had er eentje besteld die het leek te zijn. Er is (door mij) vrij weinig over te vinden. Wat ik besteld heb is relais met het nummer 1210124. Die doet helaas niks. Het relais wat er nu op zat is de foto in de bijlage. Heeft iemand enig idee welke het wel zou kunnen zijn? En of er misschien een andere bekende reden is waarom het lampje op het dashboard blijft branden?

Alvast bedankt!

Maarten 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
25-10-2021 13:23 #196302 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Gevaren lichten Volvo 144 1968
Ik zie op het relais staan 2x18/21 watt
Als het om de gevaren lichten gaat moet je volgens mij  4x18/21 watt hebben.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2021 19:55 - 27-10-2021 18:13 #196327 door Andre Koster
Beantwoord door Andre Koster in topic Gevaren lichten Volvo 144 1968
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb destijds mijn relais vervangen door een elektronisch relais van Hella. Omdat de codering van de pootjes anders was dan het originele relais heb ik met draadjes een nieuwe aansluiting gemaakt. Kijk dus op het relais naar de nummers die bij de pootjes staan. Als deze niet overeenkomen dan moet je draadjes maken met een mannetje aan de schakelaar en een vrouwtje aan het relais. Het relais met dubbelzijdig plakband aan het plastic deel van het dashboard plakken. Anders hoor je het niet tikken als je de bocht om gaat.
Ik had een Hella 4DB004124-00 uit een 164 van 1973 gehaald. Deze is nu stuk en ik kan geen vervanger vinden. Nieuw niet te koop. Nu zit er een 4 polige in met aansluitingen 49, 49A, 31 en CP.
Ik heb een extra draadje van 31 naar de aarde gelegd en nu doen de richtingaanwijzers het weer. Ook de alarmlichten. Alleen het groene dashboardlampje niet meer. geen idee hoe dat nu weer zit.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.