Reflector achterlicht p1800

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
24-04-2021 20:03 #193737 door Arnold de Groot
Reflector achterlicht p1800 is gemaakt door Arnold de Groot
Ik kreeg tijdens de vrijwillige APK de opmerking dat de reflector van een achterlicht niet geweldig meer was. Lamp open gemaakt en de reflector van het achter licht/remlicht opgepoetst. Maar het valt mij nu pas op dat het knipperlicht geen reflector heeft. Klopt dat? Op de foto’s van achterlicht huizen zie ik helemaal geen reflectoren zitten. Zijn deze los te koop? Het gaat om de ronde reflector rond het lampje in het huis.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-04-2021 20:33 #193738 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Reflector achterlicht p1800
Hallo Arnold,
de achterlichten zijn er origineel met en zonder deze reflectoren (mij onbekend wanneer wel of niet).
Ze zitten origineel met de lampenfittingen gefelst, ze zijn dus nooit los geleverd.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
25-04-2021 11:36 #193744 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Reflector achterlicht p1800
Ik heb op google gekeken, heel veel afbeeldingen van achterlicht huizen maar allemaal zonder de reflectoren. Weet iemand of de knipperlichten ook een reflector moeten hebben?

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-04-2021 12:06 #193746 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Reflector achterlicht p1800
Hallo Arnold,
dan geeft Google bij jou helaas niet het spectrum weer dat Volvo aan achterlichthuizen geleverd heeft, bij mij geeft o.a. afbeeldingen zoeken met
VOLVO CHROME REAR LIGHT BASE 1800S AND 1800E NEW REPRO P1800 P1800
als 5e resultaat een achterlichthuis met beide reflectors, maar de meeste zijn zonder (het verchroomde huis zelf moet genoeg reflecteren).
De knipperlichten met stadslicht hebben een aluminium schotje en een "geknepen" reflector, die zonder stadslicht met schotelvormige reflector, maar waarschijnlijk zijn er ook zonder reflector.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
25-04-2021 15:12 #193752 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Reflector achterlicht p1800
Rudi, bedankt. Die had ik niet gevonden. Ik heb op de knipperlichten geen reflector schoteltje meer. Maar de achterlichten/ remlichten zijn het belangrijkst. Met chrometape op het huis is het nog wat beter. Mvg Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-04-2021 21:33 #193773 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Reflector achterlicht p1800
Volvo leverde een ronde reflector als extra, die heb ik er op zitten. Vond altijd al dat die achterlichten te weinig licht geven.
Je ziet ze soms langskomen op de VKB (wanneer weer ?) of op 1800 sites, heb helaas maar één set.

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2021 13:45 #193786 door Evert van Rossum
Beantwoord door Evert van Rossum in topic Reflector achterlicht p1800
Hej Arnold,
Ik heb in mijn verzameling oude spullen even gezocht naar achterlichthuizen die ik heb bewaard (wel behoorlijk gepukkeld....). Wat ik vond is in ieder geval verschillend: de een is zonder en de ander is met reflectortjes. Het reflectortje zit geklemd onder de bevestiging van het lamphuis. Mijn vermoeden is dat Lucas op een gegeven moment de productie van deze achterlichten heeft gewijzigd terwijl de partnummers gelijk zijn gebleven  en alleen de letter- en cijfervorm zijn ietwat gewijzigd. Van een producent krijg je zelden of nooit een signaal over een productiewijziging helaas en daarom zullen we nooit weten wanneer de achterlichthuizen met reflectortjes in de markt zijn gekomen. Groet, Evert
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
27-04-2021 17:28 - 27-05-2021 14:18 #193792 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Reflector achterlicht p1800
Ik heb de reflectoren weer met de felsrandjes gemonteerd. En de kunststof rood/witte beglazing schoongemaakt en de aluminium reflector tussen het knipperlicht en het achterlicht/remlicht schoongemaakt. Scheelt ook weer. @ Ed, ik heb naar het Amerikaanse model twee ronde reflectoren boven de achterbumper. Niet de originele Volvo maar als test van Aliexpres. Het zijn twee mistlampen/ reflector. De linker is aangesloten zodat ik indien nodig een mistlamp achter heb. 

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
05-09-2023 16:08 #204546 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Reflector achterlicht p1800
Dit jaar bij de vrijwillige APK weer een achterlicht reflector opmerking, linksachter week iets af van de rechterkant. Dus het 'glas' gedemonteerd en de aluminium reflector van het glas gehaald. Deze lekte blijkbaar iets waardoor er is van was of zeepresten op de aluminium reflector zat en op het kunststof. Na schoonmaken de zaak met kit gemonteerd in de hoop dat het goed blijft. Ik vind het wel bijzonder dat reflectoren een issue zijn bij de APK. En dan niet het ontbreken of niet werken maar de eis is dat ze beiden gelijke reflectie hebben. Maar als dat het enige punt is dan ben ik tevreden.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2023 19:02 - 05-09-2023 22:40 #204551 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Reflector achterlicht p1800
Die lichten zijn feitelijk kleine pitjes, dus LED lichtjes en er zijn extra reflectoren verkrijgbaar.

 

Vast wel op de beurs te scoren, ha ha ik zie dat ik dit draadje al eerder met die foto heb beantwoord ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.