knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard

Lees meer
16-04-2021 15:12 - 16-04-2021 22:24 #193602 door Sven van Leeuwen
knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard is gemaakt door Sven van Leeuwen
hallo, ik ben al enige tijd aan het worstelen met mijn knipperlichten. Deze vielen eerst soms weg maar zijn er nu compleet me op gehouden. Als eerst heb ik de zekering gecheckt, daarna flasher unit vervangen en vervolgens het mechanisme uit elkaar gehaald en de aarde polen strak aangedraaid. Dit heeft het probleem niet verholpen. Als ik op het moment mijn knipperlicht aan zet ( beide kanten op) dan vallen alle lichtjes uit en valt de benzinemeter uit. Hiervoor deed de knipper het ook niet en toen knipperde het linker control lampje en bewoog de benzinemeter bij het aan zetten van het knipperlicht. Het knipperlicht heeft het voor deze kuren gedaan zonder dat er draadjes anders waren aangesloten dus het lijkt mij een kortsluiting. Heeft iemand een idee in welke kabel ik het beste kan zoeken naar deze kortsluiting.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2021 15:25 - 16-04-2021 15:25 #193603 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic ruitenwisser zorgt voor kortsluiting dashboard
Als je kortsluiting hebt gaat er een zekering kapot. Als dat niet het geval is dan ligt het in 9 van de 10 gevallen aan slechte en/of gecorrodeerde contacten. Misschien wel van de zekeringen zelf. Ook al lijken ze schoon, even opschuren kan helpen.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2021 19:36 - 16-04-2021 19:38 #193610 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic ruitenwisser zorgt voor kortsluiting dashboard
Slechte massa (tgv tectyl, roest of whatever) kan ook heel vreemde storingen veroorzaken. Het klinkt misschien raar maar knoop eens een draad vanaf de - van de accu naar een metalen punt van je dashboard, tellerunit en stuurkolom.

Maar, in je topictitel heb je het over ruitenwissers; in de rest van je verhaal kom ik die niet meer tegen (?)...

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2021 12:00 #193618 door Sven van Leeuwen
Beantwoord door Sven van Leeuwen in topic knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard
Dank! ik ga dit proberen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2021 12:01 #193619 door Sven van Leeuwen
Beantwoord door Sven van Leeuwen in topic knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard
Bedankt voor de suggestie ik ga dit uitproberen, excuses voor de verwarring het gaat alleen om het knipperlicht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2021 21:50 #193637 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard
Zitten de rode draden achterop de benzine meter goed vast?
groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2021 11:04 #193691 door Sven van Leeuwen
Beantwoord door Sven van Leeuwen in topic knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard
het probleem is opgelost. het opschuren van de contact punten tussen de zekeringen en de aardepunten heeft geholpen. Dank voor de hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2021 11:04 #193692 door Sven van Leeuwen
Beantwoord door Sven van Leeuwen in topic knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard
ja, het probleem is verder verholpen. Dank voor de suggestie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2021 11:06 #193693 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic knipperlicht zorgt voor kortsluiting dashboard
Veel voorkomend probleem. Mocht je ooit merken dat de auto totaal dood is kijk dan eerst naar de massakabel op de accu :) Is mij al eens overkomen.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.