GPS/GSM locatie trackers praktische ervaring

Lees meer
11-04-2021 11:09 #193448 door Thom Fransen
GPS/GSM locatie trackers praktische ervaring is gemaakt door Thom Fransen
Hallo,
Een gevoelig thema. Als laatste redmiddel een gestolen voertuig terugvinden via de locatie. 
"Voor een vriend" ;-) hou ik mij bezig met dit thema.

Welke systemen zijn handig? Met of zonder ingebouwde acccu? wel of geen abonnement voor de app? etc.
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die niet openbaar bekend willen maken dat zij  zo een systeem begruiken maar ik stel voor dat er dan een pb gstuurd wordt (naar mij of een moderator) en dat de relevante ervaring hieronder anoniem toegevoegd wordt.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2021 15:24 #193460 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic GPS/GSM locatie trackers praktische ervaring
Hier: TKStar tracker
Ik heb deze in 2 auto's zitten, werkt prima met een prepaid sim kaartje. Ik moet hem eens in een aantal weken opladen, maar dat vind ik niet erg, want ze verhuizen regelmatig naar een andere auto's die ik gebruik.
Hij meldt zich als je hem belt met locatiegegevens, die als je het aanklikt meteen op google maps de positie op kaart geeft. Verder geeft hij dan de resterende accu capaciteit, huidige snelheid van de auto etc. Ook kun je hem via de gratis app volgen, maar hij ververst maar één keer in de ik geloof 30 seconde.
Op ebay vind je dezelfde en nog wat goedkoper..
HIER: Tracemaster heb je dezelfde volgens mij, maar duurder bij Bol.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2021 13:12 - 13-04-2021 13:12 #193507 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic GPS/GSM locatie trackers praktische ervaring
Mooie vraag Thom! Ik volg voor een vriend.
Iedereen die zijn geheim niet publiekelijk wil prijsgeven mag mij een mailtje sturen. Ik zal het vervolgens plaatsen in dit topic.
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
13-04-2021 16:03 #193514 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic GPS/GSM locatie trackers praktische ervaring
Hoi Thom en vrienden,
Ik heb ook een TKStar  met een Lycamobile prepaid sim kaartje. Ik heb die van mij ingesteld dat die elke 12 uur de locatie upload, behalve tijdens het rijden, dan elke 5 minuten. Zo kost het maar 2-3 cent per dag en gaat de batterij ook langer mee(1.5e maand ongeveer).
Er zijn ook trackers die vermomd zijn als relais(  deze ), die ook de brandstof uit kunnen schakelen, maar dan zonder batterij.
Meestal krijg ik ook een melding als mn auto uit mn (geofence) zone gaat. Ik vind het vooral ook interessant om mn route terug te kijken.

Voor de anti-diefstal is het misschien niet perfect, het kastje kan zo uit het raam gegooid worden(misschien verstoppen) of de GPS gejammed worden, maar het is iig beter dan niks en onze auto's zijn toch zo open te breken.
Hier heb ik dan ook een los stuurslot( deze , past goed in Amazon stuur) voor als ik de locatie niet vertrouw.

Groetjes, Arend-Jan


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.