Smiths toerenteller voluit op contact

Lees meer
27-02-2021 22:55 #192749 door Han Trompert (GAST)
Smiths toerenteller voluit op contact is gemaakt door Han Trompert (GAST)
Goedenavond,

Ik heb een NOS Smiths RVI 1003 gekocht en vandaag ingebouwd in de Amazon. Nu slaat hij voluit als ik het contact aan zet. Volgens mij heb ik de bedrading goed aangesloten, tussen de bobine en verdeler ( ben alleen niet zeker van de plus en min van de pickup draad).Heb ik iets fout gedaan in de bedrading of is de toerenteller stuk? 

Met vriendelijke groet,

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2021 08:16 #192751 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Smiths toerenteller voluit op contact
Als het goed is, heb je de pickup draad verbonden aan de min Pool van de bobine (de draad die naar de contactpunten gaat). Iedere keer als de puntjes dicht gaan krijgt de toerenteller dan een pilsje. (Door inductie in de primaire spoel van de bobine is de piekspanning waarschijnlijk ca 50 Volt). 

Als de toerenteller volledig uitslaat zonder puls signaal is er zeker iets mis. mischien staat de + van de verlichting nu op de massa aansluiting?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2021 16:48 #192760 door Han Trompert (GAST)
Beantwoord door Han Trompert (GAST) in topic Smiths toerenteller voluit op contact
Dank je wel voor je reactie!

ik heb alles los gehaald, en met alleen de plus en min op de teller slaat hij al vol uit. Dus ik denk dat de toerenteller stuk is. Dank je wel voor je hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2021 12:26 #192789 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Smiths toerenteller voluit op contact
Han, ik heb je een pb gestuurd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.