Contactslot P1800 (1963) starten met de sleutel of met aparte knop ?

Lees meer
16-01-2021 12:58 #192026 door Marnix Postma
Ik start mijn P1800 door eerst met de sleutel het elektrische systeem aan te zetten. Voor het starten zelf is een drukknop naast het contact aanwezig. Ik vermoed dat deze knop niet origineel is en door de vorige eigenaar aangebracht.
Weet iemand of het standaard is voor de P1800 dat je met de sleutel zelf start (en niet een aparte knop?)
Ik hoor het graag !

Mvrgr. Marnix

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2021 16:54 #192031 door Martijn Thijssen
Marnix,

Voor zover ik weet zijn p1800's en amazons' nooit met een startknop geleverd. Maar de contactsleutel was wel een kwetsbaar onderdeel. Na veel starten slijt de aanslag waarop hij rust wanneer je de sleutel in 'start stand' zet. Daardoor wil de sleutel nog wel eens afbreken en dan heb je echt een probleem als je hem niet meer uit het slot krijgt. Daarom zijn er in het verleden nogal eens startknoppen gemonteerd. Ik vind het zelf best prettig. Had er vroeger ook een in mijn Amazon. In mijn huidige Sunbeam heb ik hem ook aangelegd, en in mijn Triumph Tr3 zit hij al standaard.

Groet, Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-01-2021 17:26 #192033 door Marnix Postma
Dank je, dan weet ik in elk geval nu vrij zeker dat deze oplossing niet origineel is....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.