Dynamo draait mee maar schakelt niet in.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
18-08-2019 13:23 - 18-08-2019 13:24 #184755 door Martijn Burgers (GAST)
Dynamo draait mee maar schakelt niet in. is gemaakt door Martijn Burgers (GAST)
Goedemiddag,

Gisteren toen ik onderweg was begon het AMP lampje te branden. Na een stop was er niet genoeg spanning meer om te starten. Gewacht op de ANWB deze met startkabels starte de auto direct het probleem volgends de ANWB de rode draad op de dynamo, deze schakelt deze niet in de ANWB heeft dit even overbrugt via de accu zodat de dynamo aan sloeg deze heeft de terugweg ook bijgeladen. Bij thuiskomst de auto uitgezet en opnieuw gestart lampje brand weer fel en de dynamo laad niet bij.

Ik heb vandaag zo ver ik kon de draad gevolgd waar dat kon tot aan het contact bij de brandstof meter. Contacten lijken goed. Waar en hoe kan ik het beste gaan zoeken zodat ik straks niet meer afhankelijk ben van Mn accu lader en startkabels
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2019 17:52 #184764 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
Gaat het hier om een amazon ? Zitten de twee dikke zwarte draden die samen met de dikke rode accuplus kabel aan de startmotor zitten wel goed vast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2019 17:56 #184765 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
O, aan de bevestiging van de bovenste draagarm te zien, gaat het hier -nu ik de foto goed bekijk - inderdaad om een amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
18-08-2019 18:57 #184770 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
Ja klopt Niek het gaat idd om een Amazon even vergeten te vermelden de draden op de startmotor zitten goed vast die heb ik net gecontroleerd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
18-08-2019 18:59 #184771 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
Ik heb zo net nogmaals alle contacten die ik als starter met deze techniek kan vinden los gehaald en schoongemaakt helaas nog zonder resultaat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2019 20:15 #184773 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
Wanneer je de contactsleutel in de contactstand zet,gaat dan het oliedruklampje ook wel branden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
18-08-2019 22:07 #184775 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
Het olie lampje gaat gewoon branden op contact en gaat uit zodra de auto gestart is. Maar uit jou eerdere bericht over de startmotor kan ik hier uit opmaken dat hier de schakeling vandaan komt om de dynamo in te schakelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2019 12:52 #184783 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
De dynamo kan ook kapot zijn. Is mij ooit in Engeland gebeurd. Ben op een nieuwe accu, zonder bijladen thuisgekomen. Nieuwe dynamo erin en het was weer OK.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2019 13:13 #184785 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
Als je het contact aanzet, moeten zowel het oliedruklampje en het AMP lampje gaan branden.
Zodra de moter loopt moeten ze allebei uit gaan.
Als het AMP lampje stuk is (iets wat hoogst zelden gebeurt) of de bekabeling niet in orde is, dan zal de dynamo inderdaad niet bijladen.
Ook een AMP lampje van een verkeerd wattage kan leuke verrassingen opleveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
19-08-2019 16:31 #184788 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Dynamo draait mee maar schakelt niet in.
Net de auto weer gestart met de hoop dat het met het regenachtige weer te maken had, dynamo hou ik uiteraard open maar deze is recent vervangen en de ANWB kreeg hem aan de praat met een doorverbinding vanaf de accu. Ik denk dat ik het ergens vanaf het contact slot moet zoeken. Kan iemand mij het principe uitleggen dat de dynamo spanning moet krijgen om in geschakeld te worden en hoe ik dat voor als ik toch naar een garage rijd overbrug?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.