Vervangen zekeringenkast

Lees meer
05-05-2019 14:09 #183216 door Marijn de Koning
Vervangen zekeringenkast is gemaakt door Marijn de Koning
Iemand suggesties voor een vervangende zekeringenkast voor de amazon?
Ik wil graag iets met steekzekeringen, maar heb moeite iets geschikts te vinden.
Er zijn uiteraard zat zekeringenkastjes op internet te vinden maar de meeste hebben:
- Geen retro / klassiek uiterlijk
- Per zekering maar 1 aansluiting / schuifstekker (als het met een schroefje zit dan zou dat mooier zijn dan passen er wel meerdere draden op)
- Wat je ook vaak ziet is dat er 1 centrale voeding is voor de zekeringenkast, maar dat past niet in de amazon waar de bovenste 2 zekeringen altijd gevoed worden en de onderste vanaf contactslot

Ik wil graag iets met steekzekeringen omdat de klassieke zekeringen vaak slecht contact maken door de manier waarop ze geklemd zitten. Ik heb de popnageltjes wel al eens doorgesoldeerd, maar aan de zekeringen blijf je draaien / schuren. Gisteren weer eens achter gekomen dat de achterlichten het niet deden door slecht contact van de zekering dus vandaar opzoek naar een beter werkende oplossing die hopelijk niet al te lelijk staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2019 22:50 #183247 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Vervangen zekeringenkast
Rik Donkers auto electro al gevraagd?
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
06-05-2019 22:57 #183250 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Vervangen zekeringenkast
Tja, na 50 jaar mag het zekeringkastje wel een keer worden vervangen; ook de originele kastjes zijn bij de club weer te koop en dan met nieuwe zekeringen ben je weer voor tig jaar storingsvrij.

Succes met je keus,

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2019 23:03 #183252 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vervangen zekeringenkast
Marijn niet te veel klooien gewoon orgineel doen kun je er weer voor 50 jaar tegen.
Met eventueel nieuwe AMP's aan de kabelboom moet je eens zien.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2019 10:01 - 07-05-2019 10:02 #183259 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Vervangen zekeringenkast

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2019 20:12 #183268 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Vervangen zekeringenkast
Dank voor de reacties!
Ik heb ook bij Rick Donkers gekeken maar nog niet gevonden wat ik zoek.
Ik betwijfel of een nieuw kastje plus zekeringen van het oude soort er weer 50 jaar tegenaan kan.
Heb ondertussen toch ook al zo'n 15 jaar ervaring met dit systeem en het blijft een zwak punt. Maar ik moet ook meteen toegeven dat ik nooit alles heb vernieuwd. Wel doorgescoldeerd en schoongemaakt en bij problemen zekering vervangen, maar de problemen met slecht contact komen vroeg of laat altijd weer terug.
De zekeringenkast bij Conrad lijkt mij een met centrale voeding en bovendien maar 1 schuifcontact per zekering dus is niet ideaal wat mij betreft. Als ik naar die foto van Boele kijk heeft hij dat denk ik opgelost door twee kastjes te plaatsen, waarbij 1 direct gevoed is en 1 via contact. En dan gewoon meerdere zekeringen zodat je aan 1 contactje per zekering genoeg hebt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2019 20:49 #183269 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Vervangen zekeringenkast
Ik heb dat ook zo gedaan (2 zekeringkastjes)en sindsdien werkt alles perfect. Voorheen wilde mijn LPG electriek wel eens raar doen. Bovendien is er nog ruimte voor meer zekeringen en ieder benzinestation heeft deze zekeringen.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.